Alkaa olla aika siirtyä sekakäyttäjästä PC-puolelle ja hankkiutua eroon vanhasta G5:sta. Olen tässä nyt pohtinut, josko tulevana opiskelijana raaskisi polttaa hieman rahaa ja hommata rautaa, jolla pelaakin jotain, eikä tarvitse aina pölliö toisen puoliskon masiinaa. Itse olen kohtuullisen pihalla suurimmasta osasta komponentteja, joten apuja kaivataan. Tarvitsisin siis koneen, jolla pyörittää nykyisiä ja mieluusti vähän uudempiakin pelejä. Läppärin diasarjaan tottuneena ei extra high taso ole välttämätön. Budjetti on siellä 600-700€, jos tuohon lootan lisäksi käyttiksen saa ei tarvitse syödä paria kuukautta makaroonia, mutta aivan välttämätön ei se ole. Näyttöä ja muita härpäkkeitä ei tarvitse laskea mukaan. Kellottaa en osaa, joten siihen ei tarvitse olla saumaa. Mieluiten hommaisin osaset Helsingissä (tai lähellä) toimivista liikkeistä, niin ei tarvitse antaa Postin ah niin hellään huomaan. Äärimmäisen pitkin hampain on Saksa hienoinen vaihtoehto kun kieltäkin vielä schönkkää. Poikaystävä + kaverit ovat kasailleet sen verran monta kompuutteria, että se ei ole ongelma. Unohdinko jotain? Potkaiskaa toki. Ja kiitos jo nyt etukäteen, ettei vaan unohdu. EDIT:// Jaa, kasailin vaillinaisilla tiedoilla ja foorumin selailulla tällaisen kokoonpanon. Miltä vaikuttaa? Jotain, josta voisi tehon kärsimättä nipsiä hintaa alas?
Ei tosta enää oo järkee ottaa mitään pois. Hinnan ja laadun suhde laskee. Kovoksi Samsung Spinpoint F3 1 TB. Hintaa lisää jotain 10 euroo, nopeus ja kokoetu kantsii ottaa.
Kappas mokomaa, terasen olin ottavinani. Kiitos huomautuksesta! Ja kaipa sitä näillä eväillä pitää tilin rääkkäystä harjoittaa. Sellaista vielä, jos joku osaisi heittää mielipidettä kivasta perusnäytöstä kaveriksi? Joku 18-19" tms. olisi kiva.