Pöytäkone kuvankäsittelyyn ja elokuvien katseluun.

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Jorburger, Jul 1, 2013.

1. Jorburger

Jorburger Member

Trophy Points:
    11
    Hei! Suunnittelen uuden koneen hankintaa tuota vanhaa itse koottua myllyä korvaamaan. Osaisitteko antaa jonkun hyvän ehdotuksen paketille? Tässä hieman reunaehtoja. En ihan käsitä, miten paljon tuollaisesta paketista on järkevää maksaa - en haluaisi sijoittaa tehoon/komponentteihin joita en tarvitse, mutta toisaalta käytön tulisi olla sujuvaa. Hintaa saa siis hieman rukata suuntaan tai toiseen - kuuntelen mielelläni asiaa paremmin tuntevien perusteita ja ajatuksia siihen liittyen.

Budjetti: 600€
    Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
    Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
    Käyttötarkoitus: Elokuvien katselu (full-HD), kuvankäsittely (isot määrät hi-res kuvia, RAW-konvertointi jne.), varsin satunnainen pelailu
    Aiotko kellottaa?: En
    Mitä on jo valmiina?: Näyttö, näppäimistö, hiiri, ulkoinen kovalevy
    Ostettavat oheislaitteet: -
    Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): ei tarvita
    Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX (Pienempi on aina parempi, mutta päivitettävyys ja jäähdytys lienevät hankalampia pienemmillä?)

Muuta huomioitavaa:
    -Koneen tulisi olla mahd. hiljainen
    -Tyylikäs ja hillitty ulkoasu on plussaa, ei ledejä, hilavitkuttimia tai krääsää.
    -Helsinkin seudun myymälöistä nouto onnistuu hyvin
    -Minulla on paljon erittäin kuvia, musiikkia ym. dataa, joten tiedostojen kirjoitus/lukunopeudeun olisi hyvä olla kohdillaan. Ilmeisesti siis kovon väylänopeuden tjsp. tulisi olla hyvä?

2. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Ei helppo homma, tohon on pakko pistää SSD + kovo, prossujäähy, koppa, poweri, muisti.

Noihin palaa 370 euroo ja silti puuttuu prossu, emo ja näyttis.

Et tarttis tietää se panostus prossuteho, näyttisteho, emon laajennettavuus.

Share This Page