Nyt on taas vuosien jälkeen aika uuden koneen hankintaan. Hinta on opiskelijalla aina tarkka kysymys, mutta laadusta olen valmis maksamaan. Prioriteetti tämän koneen hankinnassa on mahdollisimman pitkäaikaisen ja kustannustehokkaan konseptin rakentaminen. Yritän pitää kustannukset 600-800 välissä (+ oheistuotteet). Konetta käytetään aktiivisessa pelikäytössä ja mediakeskuksena leffojen katseluun yms. Jimmyltä rakentelin tällaisen paketin: http://img704.imageshack.us/img704/1019/kasaus.png Onko tuo emo pätevä, toimiiko hyvin näyttö + tv kombinaatiossa? Pystyykö siitä tinkimään? Riittääkö näyttis vai pitäisikö harkita tuplaa? Riittäkö tuulettimet, riittääkö virtalähde, onko boksi hyvä? Miten tuo keskusmuisti, 4g luulisi pitkälle pärjäävän mutta 6g on myös aika halpa vaihtoehto. Kannattaako heti ostaa 6g? Käyttis ja kajarit löytyy. Hiiren ja näppiksen voisi samalla päivittää jos sopivia tarjousmalleja on saatavila. Näyttö tulisi myös tarpeeseen. Onko ehdottaa sopivia malleja? Ajattelin kasata koneen itse. Vastaa projektia en ole ennen koittanut mutta uskoisin siitä selviytyväni. Onko jotain ohjetta netistä mitä suosittelisitte käyttämään? Kiitoksia avusta jo valmiiksi!
AMD on hyvä vaihtoehto mutta pelikoneena Intel vielä toistaiseksi vie nopeudessa. 6GB muisti ei tuo mitään plussaa.. Oikeastaan vain X58 järjestelmät hyötyvät siitä. P55 ja AM3 kokoonpanoille 2+2GB on riittävä mutta jos lisää haetaan mieluiten 2*4GB. Joten mieluiten aina parillinen määrä kampoja kiinni. Poweri/ kotelo ovat ihan hyvä valintoja. Emo voisi olla hieman edullisempi kuten muistitkin. Myöskään DVD asemasta ei kannata maksaa euroakaan enempää kuin halvin mahdollinen maksaa. Esim optiarc on Sonyn valmistama joten ei mitään huuhaata. Hinta/kapasiteetti suhteeltaan 1TBn samsung kovo on ehkä kannattavin. Näyttis riittää vielä nykyisille peleille hyvin mikäli tavoitteena ei ole pelata kaikkea asetukset tapissa. Kahdella HD5770 kortilla saavutetaan hyvä pelinopeus. Vastaavat melko tarkasti HD5870 korttia. (nimimerkillä Omistanut itse 3kpl kyseisiä kortteja) TV toimii myös näyttönä mutta käytössä tulisi olla mieluiten FullHD TV jolloin käytössä olisi 1920 resoluutio. Toki pienempikin menettelee. FullHD näyttöjä saa kyllä edullisesti n 150e:n pintaan. Näppäimistöä ja hiirtä en osaa suositella koska jokaisen käyttötottumukset ovat erilaiset kuten ovat kädetkin. Mitkä siis sopivat parhaiten omaan käteen. Itse käytän Razer Lycosan näppistä (~65e) ja Roccatin Kone hiirtä (~65e). Mutta tässä oma ehdotukseni: http://img638.imageshack.us/img638/1096/nimetnj.png