Jep elikkäs olisin kasailemassa tuommoista musiikki käyttöön tulevaa pöytäkonetta ja olen sen verran saanut selville, että www.silentrig.com/product/17/asus-p6x58d-e tuommoisen emolevyn firewire piirisarjan pitäisi olla yhteensopiva oman firewire äänikorttini kanssa. Senpä ympärille siis pitäisi kasata muu kone. Itsehän olen todella käsi näissä asioissa, joten päädyin tänne pyytämään apua ihmisiltä jotka kenties tietävät enemmän. Olisi kiva, jos hinta jäisi tuohon 800e alapuolelle. Windows 7 ja näyttö löytyvät jo, joten niitä ei tarvitse laskea kustannuksiin. Olisi myös mukavaa jos koneella pystyisi yleisesti hieman pelailemaan ihan jollain low-mid asetuksilla. Crysikset voidaan siis unohtaa, jos menisi näyttis yli budjetin. Kiitosta! Edit: Laitetaan se linkki nyt vielä tänne, että on helpompi poimia www.silentrig.com/product/17/asus-p6x58d-e ASUS P6X58D-E
En todellakaan suosittele kasaamaan tuon emon ympärille konetta. Wanhaa 1366 kantaa, johon ei prossuja enää tehdä. Mielummin joko 1155 kantainen, taikka AM3+ kun bulldozerit ilmestyy. Sanotko vielä mikä äänikortti sulta löytyy ? Tekniikka on mennyt sen verta eteenpäin, että useimpien emojen integroidut äänikortit hakkaa monet halvemmat erilliset. Paremmat äänikortit maksaa tänäpäivänä lähemmäs satasen, että mennään oleellisesti ohi integroidusta. *edit* Esimerkkinä tällänen setti. Crysikset pyörii ja hintaa alle 800 euroa:
Itsellähän löytyy tuommoinen melkoisen päteväksi haukuttu presonuksen firestudio mobile. Ainoa ongelmahan kortissa on se, että pelaa ainoastaan firewire liitännän kautta, enkä nyt haluaisi mäkkiäkään ostaa, kun sieltä puolelta olen kokeilun kautta siirtymässä takaisin winukalle. Yleensä nuo Texas Instrumentsin firewire piirit ovat kaikista yhteensopivimpia noiden äänitysvehkeiden kanssa, mutta eipä meinaa löytyä enää sellaisia emolevyjä missä tuommoinen olisi. Tuossa ensimmäisessä viestissäni esittämässä emolevyssä (ASUS P6X58D-E) löytyi VIA® VT6308P piirisarja, joten jos sellainen olisi jossain uudemmassa emolevyssä, niin oltaisiin varmaan oikeilla jäljillä. Yllättävän hankalaksihan tämä näyttää nyt menevän, kun tuo usb 3.0:kin on syrjäyttämässä firewiren, mutta jos nyt jotain löytyisi?