Pöytäkonetta ostamassa, prosessorin valinta vaivaa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by marinnek, Aug 1, 2009.

1. marinnek

marinnek Member

Trophy Points:
    16
    Olen ostamassa paikallisesta liikkeestä uutta pöytäkonetta. Speksit ovat seuraavat:

Wings AMD
    AMD64 X4 9650
    Prosessorituuletin
    Asrock N68-S (AM3) / mATX
    Antler ATX PC 375 400W
    Radeon HD4650 512 MB PCI-E
    Integroitu äänikortti
    Integroitu verkkokortti
    Samsung 640 GB S-ATA
    Muisti 4 GB DDR800
    Samsung DVD-/+ RW 22X
    TP-Link WLAN-kortti PCI

Hintaa tälle paketille tulisi 473 euroa. Koneessa on vakiona 3 vuoden takuu. Käyttiksen saan muualta, joko Server 2008:n, Vistan tai XP:n. Tarkoitus on ostaa Windows 7 heti, kun se julkaistaan. Tai saatanhan laittaa sen Windows 7:n release candidaten.

Tuo prosessori minua arvelluttaa. AMD64 X4 9950 toisi lisähintaa 45 euroa, AMD Phenom II X4 810 toisi lisähintaa 77 euroa. Yksi vaihtoehto olisi ostaa suurinpiirtein samoilla spekseillä varustettu Intel-kone.

Irrallisena ostettuna prosessorien hinta on käyttämässäni liikkeessä suurinpiirtein samalla tasolla suomalaisten verkkokauppojen kanssa.

Kysynkin siis mikä mainitsemistani prosessoreista on hintalaatusuhteeltaan paras? Vai olisiko joku muu järkevämpi ratkaisu. Tarkoitus olisi ostaa kokonaisuudessaan sellainen kone, ettei ihan heti tarvitse kalleimpia osia olla vaihtamassa.

2. Daword

Daword Regular member

Trophy Points:
    48

Emolevy: Itse olen oppinut sen että emolevystä kannattaa lähteä liikkeele. eikä missään nimes kannata valita huonoa. Tuolla emolla heittäsin vesilintuu ihan jo pelkän merkin takia, ominaisuuksista puhumatakaan.

Poweri: tämä kotelo jossa on muistaakseni Fuente Apex 400w poweri on kyllä aika "roskaa" itse en ainakan uuteen koneeseen kelpuuttaisi enkä ainakaan uuteen am3 kokoonpanoon mikäli mielii vielä joskus päivitellä tehokkaampa näyttistä.

Prossu: Tuo on am2 prossu joka on kyllä kaikkeeta muuta kuin järkevä hankinta, eikä todellakaan hintaansa nähden järkevä ratkaisu.

Näytönohjain: itse vaihtaisin tuon tilalle GTS250 joka lähtee jimistä alta 100e

Itse en tuosta kokoonpanosta maksaisi 473e en sitten niin millään.

Tässä ois yks Edullinen ehdotus koneeksi joka on hinta laatusuhteelta hyvä eikä ihan heti tarvi päivittää osia.

Phenom II X2 550BE 3.10GHz, 94e
    M4N78-PRO Asus 85e
    Sonata III Silent ATX-kotelo(500W) 109e
    500GB Spinpoint F1, 3.5", SATAII 59e
    HyperX 2GB 1066MHz DDR2 CL5 kit2 31e
    DVD+-RW DL 22x, IDE, musta, bulk 23e
    GeForce GTS 250 512MB GDDR3, 99e
    YHT----------------------------> 500e

http://www.jimmspc.fi/ostoskori/

prossulla,emolla,kotelo+poweri 3v takuu
    näyttis+dvd rw asema 2v takuu
    muistit ikuinen takuu

Last edited: Aug 1, 2009
  3. marinnek

marinnek Member

Trophy Points:
    16
    Okei. Tutkailin lisää Multitronicin sivuilla. Miltäs seuraava kokoonpano vaikuttaa?

4GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL6 DIMM KIT2
    SEA BARRACUDA 7200.12 500GB SATAII 16MB
    OPTI 5200A DVDRW 20X SILVER
    ZYXEL G-302 54 MBPS WLAN PCI ADAPTER
    MSI HD 4650 PCIE 1 GB DDR2 VGA+DVI+HDMI
    AMD PHENOM II X3 705E AM3 7.5MB BOX
    ASUS AM3 NF720D DDR2 SATA2 GBLAN 8-CH
    COMPUCASE ATX TOWER NO PSU BLACK/SILVER
    COMPUCASE PSU 550W 12CM ATX12V2.0

Hintaa osille tulee 423,80 euroa.
    Kasauksen ja käyttiksen asennuksen kanssa paketille tulee hintaa 473,80 euroa.

4. Daword

Daword Regular member

Trophy Points:
    48
    onhan toi parempi kuin ensimmäinen kokoamasi paketti..
    emolevy ei ole huippu mutta on ihan okei peruskäyttöön.
    prossu on ok tosin hitaampi ja kalliimpi kuin tuo 550be mutta jos et nyt ihan pelikoneksi konetta meinaa niin on toi x3 ihan riittävä.

toi compucase on altiksen poweri josta nyt ei osaa sanoo muuta kuin että ei oo ainakaan näitä luotettavempii merkki powereita,mutta toiminee tuossa kokoonpanossa.

ihmettelen vieläkin miksi välttämättä haluat tuon ati 4650 näyttiksen?ei varsinaisesti mikään kaikista hohdokkain pelejä ajatellen joten asetuksia peleissä joudut karsimaan.

jos atin haluat niin ihan 4850 olisi hyvä valinta.

tuossa tuollainen perus 3Dmarkilla tehty testi josta nopeasti näet tuon atin suuntaa antavan suorituskyvyn,

http://service.futuremark.com/hardw...5&popularChipsetIds=437&popularChipsetIds=492

Share This Page