Tösös! Eli tässä on nyt muutamaan kertaan meinannut ns. käpy palaa tämän ongelman kanssa. Aina kun käynnistän jommankumman P2P-ohjelman (RevConnect, uTorrent) alkaa lataukset lataamaan normaalisti. Tätä kestää vaihetelevasti n. 0-10min., kunnes netti menee kokonaan poikki ja ei auta mikään muu kuin koneen ja modeemin käynnistäminen uudelleen. Yhteys on Soneran 1M ja modeemi on Motorolan Surfboard(?). Kyseessä siis kaapeliyhteys. Ongelma ilmennyt viimeisen viikon sisällä. Virustorjuntana on ollut jo reilun vuoden AVG Free ja palomuurina toimii windowsin oma sellainen. Olen tarkistanut, että palomuuri sallii ko. ohjelmat. Mitään muutoksia en ole koneelle tehnyt, jotka voisivat kyseisen ongelman aiheuttaa ja ongelma ilmeni, kuin salama kirkkaalta taivaalta, ennen kaikki toimi normaalisti, ilman ongelmia. Olen myös asentanut molemmat ohjelmat uudelleen koneelleni ja poistanut vanhojen rippeetkin. Pikaista apua tarvitaan, kiitos jo etukäteen! P.S. Kahlasin läpi kyseistä ongelmaa käsitteleviä ketjuja, mutta suurimpaan osaan ei oltu vastattu, tai keskustelu oli yhtä OT:tä. P.P.S. Käyttis oli XP Pro SP2
Pakko nostaa hieman tätä ketjua, sen verran rasittava ongelma on kyseessä! Eikö todella löydy keneltäkään vastausta ongelmaan? Mielestäni modeemiin liittyvät puheet voi unohtaa, kun kuitenkin aiemmin on yhteydet pelanneet moitteetta.
Onhan tuota sivustoa tullut tutkailtua. Siinäkin puhutaan vain modeemista ja en millään jaksa uskoa, että nyt aivan yhtäkkiä modeemi alkaisi ottamaan vastaan, kun aiemmin on toiminut ihan normaalisti. Kiitos kuitenkin.
Jaaha vihdoin joku jolla on sama ongelma kuin minulla on ollut nyt yli 2 vuotta. Eli kun käynnistän minkä tahansa p2p ohjelman, niin homma toimii vaihtelevasti 1-30 minuuttia, jonka jälkeen netti menee poikki ja toimii taas täydellisesti pelkän koneen uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Joskus voi toimia pidempäänkin kerralla. Olen huomannut, että jos on samanaikaisesti muutakin nettiliikennettä, esimerkiksi jos pelaan jotain nettipeliä, ja esim uTorrent pyörii taustalla, niin homma toimii välillä pidempään. Ongelman jatkuessa minulla on ollut ensin elisan 8/1 adsl, jossa kokeilin kolmea eri modeemia. Nyt on vaihtunut osoite (ja kaupunki) ja on welhon 4/1 kaapeliyhteys. Olen kokeillut monia eri tietoturvaohjelmistoja, koonnut uuden tietokoneen ja asentanut windowsin uudestaan varmaankin 5 kertaa. Myös lähes kaikki bittorrent clientit kokeiltu. Viimeksi kun asensin windowsin uudelleen en asentanut siihen mitään muita ohjelmia kuin utorrentin, mutta silti sama juttu.. toimii ensin ihan oikein ja jossain vaiheessa netti vain katkeaa eikä mikään enää liiku mihinkään suuntaan. Olen myös kokeillut kaikilla mahdollisilla bittorent clienttien asetuksilla. Eli ongelman on pakko olla käyttiksessä... Win XP Pro SP2. Vain se on pysynyt samana tämän ajan. Miten kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Ainoa neuvo minkä olen löytänyt on tcpip.sys muokkaus lvllord patchilla. Ei auttanut. Kukaan ei näytä tietävän mikä on ongelmana.. mutta jos saisi jotain vihjeitä miten saisin windowsista irti mikä siinä tökkää..
Sinänsä lohduttavaa, että kohtalotovereita löytyy =D Taisipa itsellänikin juuri tuossa tultua kokeiltua tuota patchia, ei auttanut suuntaan tai toiseen. Huomena olisi tarkoitus hieman perehtyä pintaa syvemmälle tuon modeemin kanssa. Ei auta kuin kokeilla ja laittaa sormet ristiin =) Mites itselläsi tuo ongelma alkoi? Aivan yhtäkkiä, kuten itsellänikin? Aiemminhan itselläni on toiminut täysin ilman moitteita.
Joo siis yhtäkkiä alkoi. Tai siis en mielestäni tehnyt mitään säätöjä mihinkään osaan juuri ennen kuin tuo alkoi. Vaikea kyllä muistaa enää tässä vaiheessa. En kyllä millään jaksaisi uskoa, että ongelma olisi minulla ainakaan modeemissa. Olen nimittäin kokeillut tähän mennessä kolmella eri modeemilla ja niissä erilaisilla säädöillä. Elisan adsl-liittymässä oli ensin Telewell TW-EA501, sen jälkeen ZyXEL Prestige 660HW-D1. Niissä tietenkin kokeilin erilaisia säätöjä. Nyt welhon kaapeliyhteydessä ei edes ole mitään rautapalomuuria tai routeria mitä voisi säädellä vaan suoraan netissä tuolla motorola surfboard sb5101e:llä. Vai voiko sitten olla että nuo kaikki modeemit tukehtuivat siihen yhteyksien määrään? Tosin kokeilin kaikilla modeemeilla säätää esim uTorrentissa maksimi yhteyksien määrän esimerkiksi kymmeneen tai neljään.. ei vaikutusta. Silloin tietysti jo latausnopeudet kärsivät aika pahasti. En edes joudu käynnistämään tuota motorolan boxia uudestaan aina kun nettiyhteys katkeaa, vaan pelkkä tietokoneen boottaus riittää. Ja sitten taas toimii kaikki. Vähän aikaa ainakin. Ennen tätä ongelmaa toimi kaikki ihan moitteetta. Siis silloin joskus. Vähän toivoton olo kun ei enää keksi missä voisi olla vikaa..
Onko tarkkailtu modeemin cpu-kuormaa? Kaatuuko modeemi ja katkeaako kaikki lataukset? Onko dht kaytossa ja monta latausta/lahetysta? Palautuko yhteys jos odottaa minuvin tai pari tai jos kayttaa yhteyden korjaustoimintoa?
Modeemin cpu-kuorma ei ikinä mennyt 100% lähelle. Pelkkä modeemin uudelleenkäynnistys ei korjaa ongelmaa, vaan windows pitää käynnistää uudelleen. Modeemille ei tarvitse tehdä mitään. DHT on ollut sekä käytössä että poissa käytöstä, kokeillut yhdellä torrentilla ja monella samaan aikaan ja kokeillut niinkin pienellä kuin esim 4 yhteyttä / torrent ja vain yksi torrent ollut aktiivisena. Yhteyden korjaustoiminto ei toimi ja edes parin tunnin odottelu ei auta. Pelkästään windowsin boottaus auttaa, ja kaikki toimii sen jälkeen täydellisesti taas jonkun aikaa.
Olisiko tässä jotain? Winukan päivityksestä on kysymys, katsokaa ketjun lopusta tai lukekaa koko ketju, ihan miten vain. http://forums.pcpitstop.com/lofiversion/index.php/t132515.html Edit: Testattu ja ei toimi.
Itellä just sama ongelma ja on yhteys on soneran 1M ja modeemi on motorolan SB4200E kaapeli käyttis on xp home edition. joskus lataa ihan hyvin mutta joskus taas kestää vain n.5min. minulla riittää että vedän virta johdon modeemista ja komentoriville kirjoitan ipconfig/renew sitten toimii taas vähän aikaa