Olen aikeissa siirtyä hieman WinMX:ää tehokkaamman ohjelman käyttöön. Ongelmana on kuitenkin tieto P2P-ohjelmista, ei niinkään sen puute vaan määrä. Monestihan juuri sitä omaa moititaan kehutaan ja muita moititaan. Onko jostain saatavilla puolueetonta tietoa näiden ohjelmien ominaisuuksista? Sanomattakin on selvää etten ole mikään haka näiden ohjelmien parissa, joten helppokäyttöisestä olisi varmasti hyvä aloittaa... myöhemmin sitten lisää tehokkuutta kun alkeet alkaa olla hanskasta.
Mielestäni sinulle sopisi DC++. Hyvin yksinkertainen ja selkeä, sekä löytyy tältäkin foorumilta paljon tietoutta.
Emule / Edonkey soppi parhaiten, hyviä ja monipuolisia ohjelmia kummatkin. Ohjelmat ovat helppokäyttöisiä ja AD:n sivuilta löytyy paljon tietoa ohjelmien käytöstä.
Torrent on myös oiva vaihtoehto muiden joukossa. Kyseisen ohjelman suurimpiin etuihin kuuluu ennen kaikkea todella suuret nopeudet. Tuossa on hyvä starttiohje aloittelevalle. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/40377
Ja ainakin yksi hyvin tehokas (jos tuota sanaa nyt voi käyttää) on ollu ainakin se WinMX:n OpenNAP puoli, vaatii vaan hieman ihmetystä.. PALJON(!!) parempi kuin se ns. tavallinen WinMX..
Overnet, eMule ja Edonkey2000 ovat monipuolisuudessaan vailla vertaa. Tiedostojen elinikä on ed2k verkossa jopa vuosia, vrt. torrent-trackerin max. 2vko-2kk.
aika pitkälti totta, mutta silti melkein väittäisin että dc++ puolelta löytyy laajempi valikoima suomalaista tavaraa...
No tämähän taas ei ole totta. Suurimmillakin hubeilla on vain murto-osa ed2k-verkon tavarasta, kyllähän tuon järkikin sanoo.
Suosittelen erityisesti Dc++, helppo käyttöinen ja monipuolisempi kuin eMule ja löytyy enemmän tavaraa ja pystyy imuroimaan suuremalla kaistalla
OK. Taidan aloittaa DC++ ohjelmalla, kuitenkaan unohtamatta noita muita mainittuja vaihtoehtoja. Monestihan nämä ovat makuasioita mutta DC++ tuntuu tällä hetkellä sopivalta vaihtoehdolta, lähinnä runsaiden ohjeiden vuoksi. Palataan asiaan kun kokemusta kertyy...
Jos uutuuden kiinnostaa, niin BitTorrent on silloin ehdoton. Uutuudet tulevat DC++:lle ehkä viikon perässä. Tietenkin muutamalta käyttäjältä löytyy uusi peli tai leffa aikaisemmin, mutta on vähän vaikea ladata, kun slotit on aina varattu, kun joku on jonkun uutuuden jostain saanut. Eli jos uutuudet kiinnostaa, niin lataa ABC http://download.yacapa.com/download/1183.html ja kirjaudu http://www.torrentbits.org/ Nopeuskin on huomattavasti parempi kuin yleensä DC++:lla. Suomessa yleisin upload kaistan nopeus on 512 kpbs ja kun sama henkilö avaa monta slottia, niin ei vauhti paljon päätä huimaa. Torrentilla taas ladataan usealta käyttäjältä samanaikaisesti, jolloin nopeus on usen niin paljon, kuin oma letku vain kestää. DC++:ssakin on puolensa, mutta muut voivat kertoa niistä. Hyvä vaihtoehto on tietenkin käyttää useaa P2P-ohjelmaa, jolloin haluttu tiedosto löytyy varmimmin.
Niin taas sama kolmen(ed2k, bt ja dc++) taisto. Voisi kokeilla kahdella ohjelmalla asenna bt ja lisäksi joko eMule tai dc++
Itse saan usein bittorentilla aika huonoja nopeuksia, riippuu tietty paljon seedsien määrästä, mutta koskaan yli 100 kt/s sillä ei tule ja dc:llä usein 10/10 connun omistavilta tulee tollaista 150-200 kt/s vauhtia. Toinen mistä saa myös niin nopeasti kuin connu antaa myöten on original release private FTP:t, joille tavara tulee paljon nopeammin kuin bittorrenttiin(parhaimmillaan 5-10 min. viive groupin tehtyä julkaisun) esim.
Laitas mulle Hawk osoite ja tunnukset tohon FTP:hen. Mä saan ainakin yli 100 kt/s ladattua BT:stä. Sen saa myöskin joskus DC++:ssa, mutta todella harvoin. Olen yrittänyt ettiä ruotsalaisilta hubeilta nopeita yhteyksiä, mutta turhaan.
Ok.Heitin ton tohon kylvääkseni eripuraa, mutta taitaa muksut olla nukkumassa, keskiikäiset raflassa ja vanhukset mamman kainalossa kun ei tule paheksuvia kommenteja. Yötä kaikille. 00.40