P4 3,2Ghz lämmöt?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Tarez, Jan 31, 2005.

1. Tarez

Tarez Regular member

Trophy Points:
    28
    Rakentelin tuossa toissa päivänä koneen, prossuksi tuli P4 3,2Ghz fsb800mhz northwood. nyt oon sitä pikkuhiljaa tutkiskellut ja huomasin, että prossun Idle lämmöt tuossa koneessa heiluu +50 asteen hujakoilla, prossun omalla siilillä ja puhaltimella varustettuna.
    Mun mielestä toi tuntuu hiukan korkealta(vai onko?).

Edellisessä kokoonpanossa oli P4 2,4Ghz fsb533mhz, siinä prossun lämmöt pyörii alle +40 asteen (sama koppa ja tuuletus).

Eli kun tuo on nyt tuonkin verran nopeampi prossu, niin onko tuo runsaan 10 asteen kuumempana käynti selitettävissä sillä?

Kiinnostais myös kuulla mitä teillä muilla, joilla on tuo 3,2Ghz northwood, Idle lämmöt näyttää?

2. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    3,2 käy huomattavasti kuumempana kuin 2,4.
    minusta tuo 50 on ok lämpö kunhan se ei idlenä paljoo sen yli mene.

3. gurkku

gurkku Guest

Nuo uudet pentiumit käyvät huomattavan kuumina, eli nuo lämmöt ovat ihan ok.

Last edited by a moderator: Feb 1, 2005
  4. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    No eihän tuo Northwoodille ole paha lämpötila 50 astetta.
    Itellä on ahtaassa minitornissa 2,4@3Ghz Nortti ja lämpenee 55 asteeseen.
    Aika ihme kyllä, vakiojäähyllä ihan samat lämmöt oli kellot sitten 2,4 tai 3GHz.
    Toisen koneen 3,4 gigainen prescott käykin sitten sellaisena 64-asteisena osin huonon kotelotuuletuksen takia.
    Ihme viritelmä tossa Eurocasessa, kopan seinässä on tuuletin, joka puhaltaa suoraan prossun tuuletinta vastaan.
    Täytyy varmaan rakennella jostain sellainen tuulitunneli, että ajaa tuon prossun lämmön suoraan tuosta sivuaukosta ulos.

5. Mosley

Mosley Guest

Mulla on prescott 3,2 + zalman 7700 cu idle 41 aste

Share This Page