http://koti.mbnet.fi/hulkster/kuva1.JPG http://koti.mbnet.fi/hulkster/kuva2.JPG Tuollaista kauheaa kuvaa antaa. Näytönohjain on Radeon ja tv on parisenkymmentä vuotta vanha Panasonic joka ei tue s-videota. Olen kokeillut eri johtoja ja s-video>komposiitti adaptereita mutta en saa kuvanlaatua paremmaksi Aikaisemmin on kyllä ollut hyvä kuvanlaatu.
Itselläni Radeon7500 AIW, käytin alkuaikoina composiitti-ulos liitäntää suoraan telkkuun ja kuva oli ihan täydellinen, mutta jossain vaiheessa on koko liitin lakannut toimimasta, ja s-videopiuhan videoiden kautta kierrätettäess kuva on aika heikko . Luin toisenkin ilmoittelun täällä jossa composiitti-liitäntä vain lakkas toimimasta. Tai sitten värit vain katoaa jotka aikaisemmin oli siinä ilman ihmeempiä toimenpiteitä. Mielestäni tosi sääli ettei näissä ATI näytönohjaimissa ( ainakaan uusissa ajureissa ) saa manuaalisesti kytkettyä haluamaansa liitäntää vaan ajuri haluaa itse tunnistaa onko piuhassa laitetta ja itse päättää mitä signaalia sitten lähettää. Tuo vaikeuttaa kovasti kuparilangan pätkien yms. käyttämistä puhumattakaan vian etsinnästä. Ehkä se sitten on niin tehty jonkinlaisena kopiointisuojan parannuksena. Macrovision scramblen sai kierrettyä todella helposti käyttämällä a) vanhaa näytönajuria b) vanhoja composiitti-sisääntulolla varustettuja videoita tai c) softaa ja d) rautalangan pätkää. oh well. pistänpä tänään kotona kokeiluksi, jos siihen composiitti-ulostuloon vielä sais jotenkin signaalia tulemaan.
Ihan äimänä katselin miten täydellinen kuva tuli liitettyäni S-video piuhan alanastat ja ylänastat toisiinsa ( eli kaksi alinta yhteen ja kaksi ylintä yhteen ). Kuva ja värit eivät ole edes paljon tietsikkaruutua huonompia. Luulin että s-video <-> composite video adapteri-palikka jota olen käyttänyt olisi tehnyt saman tempun vaan ei se ilmeisesti olekkaan tehnyt sitä samaa temppua. Jeejee. Vihdoin pystyy kattomaan virheetöntä digi-tvtä telkkariruudusta ja pelailee pelejäkin =)
Mulla kans vähän sama ongelma. Näytönohjain on ati radeon 9600 pro ja yhtäkkiä alkoi näkymään noin sumeana. Mikähän vois olla vikana? Pitäs kokeilla toista tv:tä et miten siinä näkyy. Jotenki näyttäis siltä että komposiittijohdon ulkokuoren kosketus ei toimi...