Tervehdys!! Kone on tässä lähiaikoina ruvennut tuon netin osalta temppuilemaan. Netti katkeaa kesken kaiken ja ilmoittaa aina yhtä v-mäisen ilmoituksen: Vajaa tai puuttuva liitettävyys!! Useasti antaa saman ilmoituksen kun laittaa modeemin päälle: Modeemiin syttyy kaikki valot, elikkä pitäisi toimia, mutta antaa silti tuon ilmoituksen ja netti ei toimi!! Onko tässä kyse nettiliittymästä ja sen huonoudesta vai koneestani?? Asensin muutama päivä sitten comodon palomuurin ja kaikki toimivat hyvin alkuun, mutta nyt alkoivat nuo ongelmat! Nyt en pysty edes päivittämään Active virus shieldin virus tutkaa kun herjaa jotain Ja myös comodon palomuuri heittää jotain erroreja kun koittaa päivittää sitä!! Nyt rupee pikkuhiljaa menee sormi suuhun, kun en keksi enää mitä tekisi!?!
Itse olen saanut tuollaiset ongelmat useimmiten korjattua irroittamalla verkkopiuhan irti koneesta ja liittämällä hetken kuluttua uudestaan samaan tai eri kohtaan.
Ei auttanut tuokaan... Olen resetoinut ja sammutellut motukkaa ja vaikka mitä, niin samaa paskaa herjaa. Enkä pysty päivittämään palomuuria ja virustutkaa....
Turhaan hermoilet ohjelmien päivitysongelmia jos nettikään ei toimi. Selvitä ensin nettisotkusi niin ohjelmien päivityksetkin voisi toimia. Itselläni on Zyxel 660H-61 jota tarvitsee joskus resetoida täysin ennen kuin netti toimii. Ennen resettiä kaikki näyttää hyvältä, mutta netti ei vain toimi. Oletko resetoinut modeemisi tehdas asetuksille? Saako PC IP-osoitetta modeemilta tai palveluntarjoajalta? Toimiiko yhteys PC:n ja modeemin välillä?
Silloin kun netti toimii esim. nyt, en pysty silloinkaan päivittämään ohjelmia! Motukan olen resetoinut sen pohjassa olevalla nappulalla! Ip osoitte löytyy ja yhteys toimii motukan ja koneen välillä silloin kun nettikin toimii. Motukkaan tulee aina yhteys->kaikki valot palaa, mutta kone ilmoittaa aina silloin tällöin tota vajaa tai puuttuva liitettävyys juttua ja silloin ei ip osoitetta saa mistään.
Motukka on Speedstream 5100 ja netti on lännenpuhelimen DNA talonetti. Nyt sain kyllä nuo päivitys ongelmat pois kun asensin active virus shieldin uudestaan ja vaihdoin comodon sygateen. Mutta edelleen tuo netti aina joskus katkeaa ja ilmoittaa tuota vajaa tai puut... Myös melkein joka kerta kun laitan motukan päälle niin se hakee ensin verkkoa ja ilmoittaa sitten tuon vajaa tai puuttuva liitettävyys. Se herjaa sitä jonkun 10 sek ja sitten toimii netti! Mutta tuo katkeilu vituttaa!!
Jos mahdollista, niin kokeile jollain toisella modeemilla niin selviää onko vika modeemissa. Katso tuolta jos olis apuja. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/459555
Löytyyhän tuolta kaapinpohjalta tollanen usb-motukka, täytyy koittaa sitä. Mutta en usko, että modeemista kiinni kun siinä kumminkin palaa ne kaikki valot kun yhteys katkeaa.
Mun Zyxelissäkin palaa kaikki valot aivan normaalisti, mutta silti yhteys ei välillä toimi ilman resettiä.
Niin Minullakin, mutta resetointi ei auta! Yleensä täytyy käynnistää koko kone uudestaan niin vasta silloin rupee taas toimii!?! Mitä toi ees tarkottaa toi vajaa tai puuttuva liitettävyys??
En ole koittanut... Täytyypä koittaa jos löydän tuon firmwaren... Mistähän sen nykyisen näkee?? Ja itseasiassa, nyt tuo herjaus on vähentynyt kun vaihdoin taas kerran palomuuria sygatesta kerioon. On joutunu pikkusen taistelee noitten palomuurien kanssa, kun mikään ei ole oikein passeli meikäläisen käyttöön. Nyt tuo kerio on ainakin muutaman tunnin testauksen jälkeen pelittänyt hyvin. Noin viikon sisällä olleet palomuurit: Jetico, Jetico 2 beta, Comodo, sygate ja nyt kerio
Jos ei firmwarella ala homma toimimaan niin Kerion jälkeen voit koettaa vaikka Zonealarmia. Ei oo muuta kuin hyvää sanottavaa. Yksinkertainen käyttää ja selkeä. 10 vuotta suurinpiirtein hoitanut talouden PC:iden suojausta. Vistalle tosin ei ole vielä tukea, mutta se nyt on ajan kysymys milloin saavat ensimmäisen version ulos.
Eipä sitä firmwaree löytyny mistään... Tai ainakaan en itse löytänyt. Ja useimmat sivutkin ilmoittivat firmware updaten olevan unknown. Motukka on btw. siemens speedstream 5100 Edit. näköjään kerroin ton jo aikasemmin
Tuolta vois löytyä firmis. http://subscriber.communications.siemens.com/subscriber_networks/support.shtml#