ei onnistu,olen noin tehnyt ja tiedoston tyyppi on paint.net. pitäisikö kuvat zipata/rararata ja yrittää siitä muuttaa jpegiksi,apuva?! mulla on photoimpact mutta tämä paint.net on paljon helppokäyttöisempi,ja olen tehnyt tällä paljon kuvia enkä saa niitä nettisivuilleni/blogeihini.olen aloitteleva nörtti, eli en tiedä näistä muuntamisista mitään.koetin googlella "convert paint.net pictures to jpeg" ja vastaan tuli joku ohjelma,jonka olisi pitänyt muuttaa kuva kuin kuva jpegiksi muttei siitäkään ollut apua.onko olemassa joku universaali ja takuuvarmaa muunnos-ohjelma joka muuttaa kuvan kuin kuvan jpegkiksi(tms)??
kokeilin muuttaa winrarilla rar-tiedostoksi;onnistui.samalla selvisi että kuvan tyyppi on pdn,eli nyt ei muuta kuin kuukkelilla etsimään ohjelmaa joka muuttaa pdn.tiedostot jpegkiksi(?)
Pitäisi varmaan tuolla OneMemberinkin sanomalla tavalla onnistua. Tai ainakin minulla menee ihan noin vain. Tiedä sitten oletko sotkenut ohjelmasi jotekin. Jos kuitenkaan et saa muutosta tehtyä, mutta saat kuvat avattua - nappaa prtscr-napilla kuva näytöstäsi kuvan ollessa auki. Nyt mene apuohjelmat - paint, ja paina ctrl-v. Nyt voit leikellä kuvan sopivan kokoiseksi.
Tilanne on luultavasti se, että kuvassasi on layereitä, eikä Paint.NET suostu sitä sen takia tallentamaan kuin PDN-tiedostona. Layerit pitää siis ensin "sulauttaa" taustaansa. Tämän jälkeen onnistuu tallentaminen muihin kuvaformaatteihin. Valitse siis Layers -> Merge Layer Down ja mikäli kuvassasi on useampia layereitä, toista toimenpide, kunnes kaikki layerit on käsitelty. Kokeile tämän jälkeen tallentamista Save As...-valinnan kautta.
myt mulla on vain layer 3 muut hävitin.tallensin ja ei suostu avaamaan missään muussa sovelluksessa.eli kun on vain 1 layer,en pysty laittamaan merge layer downia..mitäs nyt?
nyt taidan olla oikeilla jäljillä,"save as" vaiheessa se kysyy tallennetaanko pdn,jpeg vai missä muodossa.kiitokset kaikille avusta.tässä vaiheessa ole saanut tekemään kuvan,joka avautuu myös photoimpactissa.kyllä tyhmäkin oppii kun tarpeeksi rautalankaa vääntää
save as(jpeg)>avaa picasassa(jpeg),rajaa siellä,tallenna uudella nimellä=problem solved! suurkiitokset uudelleen kaikille että pääsin oikeille jäljille!