Yrittäessäni pakata erästä leffaa dvd2svcd:llä kaikki sujuu mallikkaasti siihen asti kunnes CCE 2.50:n osuus alkaa. .vaf tiedoston luominen onnistuu joka kerta OK mutta tämän jälkeen CCE pysähtyy kun 24% tai 49% videosta on käsitelty. Osaisiko joku sanoa mistä moinen saattaisi johtua? Aikaisemmin pakkaamissani elokuvissa ei moista ole ilmennyt vaan kaikki on sujunut kuten pitääkin.
Käytäthän uusinta DVD2SVCD:tä, muistaakseni 1.0.8:ssa oli ainakin korjattu joitain CCE:hen liittyviä ongelmia?
Tarkennetaan vielä hivenen: ensimmäisellä kahdella pakkausyrityksellä käytin versiota v1.0.7 build 4. Ensimmäisellä yrityksellä cce pysähtyi 49%:n kohdalla ja toisella yrityksellä 24% kohdalla. Tämän jälkeen vaihdoin versioon v1.0.9 build 1 ja tälläkin versiolla tein kaksi yritystä, joista molemmat keskeytyivät edellämainitulla tavalla samoihin %-lukemiin. Mainittakoon vielä, että pysähtymisen aiheuttanut elokuva oli Shrek
Minulla oli samanlaisia ongelmia erään elokuvan kanssa. Kaikkien softien uudelleen asennus auttoi. Sen jälkeen ei ongelmia enää ole ollut. Tuo päivittely voi aiheuttaa sen. ps. ei tämä tietenkään mikään idioottivarma keino ole, mutta kannattaa koettaa.
CCE 2.50:n pysähtyminen kesken SHREK:n pakkaamisen johtui ilmeisesti elokuvan tummista kohdista / kohtauksista, joissa bitrate saattaa nousta liian korkeaksi tai laskea liian matalaksi. Jokatapauksessa tökkääminen aiheutuu elokuvakohtaisesti, koska muita elokuvia pakatessani vastaavaa ei ole tapahtunut. Edellämainitun elokuvan sain kaikesta huolimatta pakattua dvd2svcd:llä ruksaamaan encoder näkymässä Anti Noise Filterin pois käytöstä. Lisäksi vaihdoin avisynth.dll:n versioon v.1.0 beta 7d. Version voi tarkistaa ainakin seuraavalla tavalla. Tallenna notepad:llä tiedosto, jolle annat nimen "test.avs" ja tiedostoon kirjoitat ainoastaan sanan VERSION. Seuraavaksi avaa tallentamasi tiedosto virtualdub:ssa ja katselet tiedoston esikatselussa, jolloin avisynth.dll:n versio näkyy esikatseluikkunassa.
Itse en ole tuota antinoise filtteriä käyttänytkään kuin ihan ensimmäisissä leffoissa mitä tein. Mutta olen hieman kysellyt tutuilta, ja on päädytty semmoiseen johtopäätökseen että tuota ongelmaa ei ole juuri esiintynyt kuin "piirretyissä" leffoissa.?.?. Luulen että liialliset "paikallaan" olevat kohtaukset voisi tämän aiheuttaa ?? tiedä häntä. Itselläni Tie Eldoradoon aiheutti tämän. Ja tuosta avisynthistä en sen kyllä usko johtuvan. hmm. eikös tuo avisynthin v.1.0 beta 7d tule tuon DVD2SVCD 1.0.9 b1:sen mukana... ps. Uusin versio näyttänee taas tulleen. eli 1.0.9 build 2. dRD lisännee sen tännekin
En itsekkään epäillyt avisynth:n olevan syyllinen, mutta epäilyksen välttämiseksi päätin tarkistaa mikä versio koneestani löytyy ja etsimisen tuloksena löytyi lopulta kaksi eri versiota eli uusi v.1.0 beta 7d ja vanhempi v. 1.0 beta 5 (toinen dvd2svcd:n ohjelmistokansiosta ja toinen system32 kansiosta). Uusimman dvd2svcd:n yhteydessä mainittiin uuden avisynthin mahdollisesti vähentävän cce:n kaatumista, joten päivitin molempiin paikkoihin uuden version. Varmistin vielä edellisessä viestissäni mainitulla tavalla, että uusin versio on käytössä.
mepele: Saitko muuten sen Shrekin nyt noiden muutosten jälkeen tehtyä ? Kokeilin kyseistä leffaa itse ja se onnistui ensiyrittämällä ?
petrau: Sain tehtyä. CCE:n pysähtyminen johtui todennäköisesti siitä, että olin jättänyt Anti Noise Filterin päälle. Tosin kiinnostaisi tietää aiheuttaako kyseisen filterin käyttö muilla CCE:n pysähtymistä Shrek:n yhteydessä.