paketin hakeminen postista ilman henkkareita?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by mitsku2, Jul 6, 2012.

1. mitsku2

mitsku2 Member

Trophy Points:
    16
    Siis homma on nyt tämä: mulle tulee postissa konepaketti verkkokauppa.com sivustolta ensviikolla, toivottavasti. Nyt on niin hassusti ettei mulla ole henkkareita, olen vasta 14 vuotias, eikä ole ollut tarvetta hankkia. saapumisilmoitushan tuosta pitäisi tulla, mutta voiko sillä lunastaa paketin? Vai pitääkö olla vanhemmat mukana? vai pitääkö rueta säätämään valtakirjojen kanssa? joskus näin netissä foorumilla kommentin että postipalvelulain 9§ mukaan saapumisilmoituksen pitää riittää tavan postin lunastamiseen. onko näin? Eikä ole muitakaan kortteja jolla todistaa itsensä ^^ ja jos nyt pitää kirjoittaa valtakirja, eikös se voi olla periaatteessa vaikka joku randomi jolla sattuu löytämään henkkarit?

Thx

2. rick79

rick79 Senior member

Trophy Points:
    193
    Kyllä ne yleensä henkkareita on vailla, sun kannattaa ottaa äiti tai isä mukaan jotka todistaa sun henkilöllisyyden. Tulevaisuudessa ei kannata tilata omalla nimellä jos ei ole henkkareita. Olettaen että vanhempas maksaa laskun niin miksei samalla voi tilata niitten nimellä? Tai vaikka itse olisit ollut kesätöissä ja maksaisit koneen, niin voithan sä tilata vaikka isäs nimellä, antaa isälles rahat ja se lunastaa postista tavaran. Viimenen vaihtoehto on valtakirja, eipä ne sitä yleensä paljon tarkastele, ainakaan omien kokemusten perusteella. Pankissa jos käyttää valtakirjaa niin yleensä soittavat tilin omistajalle, vaan kuka senkin valvoo että siihen puhelimeen vastaa nimenomaan tilin omistaja.

3. mitsku2

mitsku2 Member

Trophy Points:
    16
    Käypikös tuohon mamin tai dadin tilalle vaikka kaveri jolla on henkkarit?

4. 1pertti

1pertti Senior member

Trophy Points:
    243
    Mikä "konepaketti" on kyseessä? Jos tarkoitat tietokonetta, et voi ostaa sellaista tuon ikäisenä. 15-vuotias voisi ehdä ostoksen kesätyötienesteillään, mutta ei velaksi. Ilman vanhempien suostumusta voit tehdä vain ostoksia, joiden hinta on "taskurahan" luokkaa.

5. mitsku2

mitsku2 Member

Trophy Points:
    16
    Ja tosiaan, on minun nimellä tilattu kun sain parisataa euroa rahaa, Entäs jos ottaa vaikkapa oman pankkikortin mukaan? käykö se? kuitenkin siinä se minun nimi mainitaan

6. mitsku2

mitsku2 Member

Trophy Points:
    16
    pertti, sain synttärilahjaksi koneen verran rahaa, ajattelin maksaa postiennakolla. eli ei ole velaksi todellakaan tulossa !:)

7. mitsku2

mitsku2 Member

Trophy Points:
    16
    ihmetyttää myös se, että jos laitan keltaisen kuljetuksen (paketti toimitietaan kotiovelle asti) niin miten he suhtautuvat jos minulta ei löydy henkkareita? jos vanhemmat ovat kotona, voivatko he vaikuttaa asiaan? verkkokauppa.com sivu on kyseessä, joten paketin muokkaus ja poistamis mahdollisuudet ovat hyvin laajat, varsinkin kun odotan 1 tuotetta vielä että tulee heidän varastoon.

8. mitsku2

mitsku2 Member

Trophy Points:
    16
    ihmetyttää myös se, että jos laitan keltaisen kuljetuksen (paketti toimitietaan kotiovelle asti) niin miten he suhtautuvat jos minulta ei löydy henkkareita? jos vanhemmat ovat kotona, voivatko he vaikuttaa asiaan? verkkokauppa.com sivu on kyseessä, joten paketin muokkaus ja poistamis mahdollisuudet ovat hyvin laajat, varsinkin kun odotan 1 tuotetta vielä että tulee heidän varastoon.

9. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Trophy Points:
    73
    Postin työntekijät pyytävät vain pakettia noutavalta henkilöllisyystodistuksen. Voit kirjoittaa valtakirjan jolla joku henkilöllisyystodistuksen omaava, esimerkiksi toinen vanhemmistasi voi paketin noutaa.

Kotiovelle tuotavissa paketeissa yleensä pelkkä allekirjoitus riittää.

Share This Page