Noniin elikkä ostin pakettiläppärin suutuspäissäni kun kärähti toisestakin pöytäkoneesta emolevy ja nyt tässä on Vista Home Basic ja olen yrittäny kahta eri XPtä tähän asentaa mutta toista ei edes lähde lataamaankaan ja toisella nakkaa bluescreenit kehiin. Että kuinkas tässä nyt pitäisi toimia että pitääkö ladata joku toinen Vista versio ja asentaa se ensin ja sitten heti perään XP vai onko joku onnistunut suoraa XPn asentamaan? Ärsyttää kun kone on tehokas mutta Vista ei ole kykenevä tehoja käyttämään. hmph!
Yleensä koneesta riippuen xp:n asentaminen joko onnistuu tai on todella vaikeaa/lähes mahdotonta. Yleensä johtuen ajureista. Itse kokeilisin googlettaa koneen nimellä xp:n asennusohjeita ja muiden ihmisten kokemuksia. Yleensä löytyy keskusteluita, joissa pohditaan samaa ongelmaa. Jos pistäisit koneen merkin ja mallin niin voisin itse yrittää selvittää sen xp yhteensopivuutta.
Aloititko homman formatoimalla Vistan? Jätitkö palautusosion? Onko XP:n levy varmasti toimiva? (eli toiminut aikaisemmin) Onko se XP 32- vai 64-bittinen? Entä kannettava? EDIT: Mika_MR kerkesikin jo kysyä kannettavan speksit.