Jees, elikkä olen jonkin aikaa väsäillyt videoita Vegasilla, mutta niitten lopullinen silaus, eli renderöinti-vaihe tuottaa ongelmia. Pääsääntöisesti olen käyttänyt .avia ja xvidia. Kuvanlaatu on ollut hyvä, mutta luonnollisesti koko on ollut iso. Olen kokeillut pakata pienemmäksi, mutta kuvanlaatu on kärsinyt liikaa. Tiedän, että on mahdollista saada hyvä kuva ja "pieni" koko, mutta en tiedä miten. Olen koittanut kysellä puolitutuilta, jotka väsäävät eri tyylisiä videoita, mutta he varjelevat tietojaan, eikä suostu paljoa paljastamaan. Näin ollen kysyn teiltä apua. Linkkejä otetaan vastaan eri ohjeisiin/tutoriaaleihin. Olen kokeillut seuraavan ohjeen mukaan tehdä: http://www.callofduty.se/slize/quality.php Noh, ei tullut toivottua tulosta. Sitten kokeilin seuraavan ohjeen mukaan: http://www.amv.fi/oppaat/xvid/ Tuossa päästiin jo hieman säätelemään eri asetuksia, mutta en ikävä kyllä vieläkään saanut toivottua tulosta. Eli mikäli tiedätte jotain hyviä oppaita tms. niin tänne vain linkkiä. Ja ei tarvitse välttämättä olla .avi / xvid. Kiitoksia todella paljon vastanneille!
AutoGordianKnot ainakin pakkaa vaivatta haluttuun kokoon, oletko kokeillut? - Mahdotonta lie saada pieni koko ja hyvä kuvanlaatu samanaikaisesti millään keinolla. Kaikki filmithän silloin niin tehtäisiin.
joo..pelien nauhoitus, efektien teko etc. Tullut tehtyä joskus.... Ja totuus on kuten yllä sanottiin "hyvä kuvalaatu ja pieni koko" - se ei vain ole mahdollista, pieni koko ja OK kuva laatu ehkä..... Se miten itse tein (suunnilleen). - FRAPS:lla demoa pelistä => tämän pakkasin xvid:ksi (käytin U AVI Converteria...laiska, mikä tahansa jolla saat sen xvid:ksi menee) - Sony Vegasilla kuvat ja efektit (muutkin softat on OK). Lisäksi musat PELÄSTÄÄN OMAKSI *.wav tiedostoksi - Gordian Knotilla liitin AVI:n ja WAV filun XVID:ksi VirtualDub:lla yhdistelin avi-tiedostoja jos niitä oli monta jne... Tulos (löysin yhden vanhan väännöksen) - n. 3min pitkä pätkä (lopullinen versio siis), alle 25 mb filuna, OK kuva.. Kuvaa paremmaksi => isompi tiedosto.... Tässä nyt yksi tyyli...
Hmmph, eihän vegasiin saa edes xvid-pakattuja tiedostoja? Mulla ei muistaakseni ainakaan hyväksy niitä. Ja "hyvä kuvanlaatu + pieni koko", tarkotin pienellä koolla "sopivaa" kokoa ja hyvää kuvanlaatua ja tiedän että se on mahdollista =)
öö...okei voipi olla että asia on näin, että tuo Vegas ei tue xvid:ä....ei ole softaa just asennettuna.. Joka tapauksessa luulen, että idea on ollut pakata fraps:lla kuvattu demo ensin pienemmäksi ja sitten vasta editoida sitä ja lopuksi pakata xvid:ksi