Noin puoli vuotta sitten olin tilanteessa,jolloin koneeni oli jumissa kaikenlaisesta kakasta. Minulla oli koneen mukana tullut Norman-virustorjunta ja -palomuuri. Molemmat olivat hankalia käyttää ja ne päästivät kaikenlaista saastaa lävitseen. Koneeni oli hidas, se sammui ja jumitti ilman mitään näkyviä syitä. Lopun alkuun sain ErrorSafe-nimisen sontaohjelman koneelle, enkä päässyt siitä eroon. Sain täältä useilta upeilta ihmisiltä ilmaisia ja ilmeisen toimivia neuvoja ErrorSafen poistoon ja lisäksi hyviä ehdotuksia tietoturvaohjemien vaihoehdoiksi. Nyt Norman on historiaa ja konettani valvoo todella helppokäyttöinen Sygaten palomuuri, AVG:n virustorjunta ja Anti-Spyware sekä Pandan Anti-Rootkit. Lisähärpäkkeinä ovat CCleaner, SpywareBlaster sekä toki HijackThis tulevia ihmettelyjä varten. Kaikki edelliset ovat ilmaisia ja ainakin jos vertaa Normaniin, paremmin toimivia. Sygaten kun asensi blokkaamaan turhat yhteydet, on verkonkäyttö huomattavasti nopeampaa. Koneeni toimii vihdoin loistavasti kiitos teidän pyyteettömän auttamistyönne! Kiitokset ansainneet tunnistavat kyllä itsensä.=)
Olen myös saanut täältä sivustolta todella hyvää apua ongelmiini kahden eri koneeni kanssa ja ongelmat ovat neuvojen myötä korjaantuneet, kiitos näiden kaikkien täällä olevien avustajien.