Elikkäs, jo aikaisemmin kirjoittelin tänne tv:ni (Samsung ps50c535 plasma) ongelmista jotka eivät käytön myötä hävinneet vaikka jotkut niin antoivat olettaa. Kysyisin nyt neuvoa että kannattaako enään lähteä yrittämään tv:n palautusta kun se ostettu vuoden vaihteessa eli aikaa on kulunut paljon osto hetkestä. Isoin asia mikä siinä tällä hetkellä häiritsee on koko paneelin mitalta kulkevat juovat (5kpl) jotka erottaa selkeästi valkoiselta sekä vaalealta väripohjalta. Kun tarkastelin paneelin oikeaa reunaa niin siinä näkyy linjaohjureiden tai vastaavien littanakaapelien loppuosa ja huomasin että niitä on kytketty sarjaan ja yhdistymis kohdassa on hitusen isompi rako kuin kaapelin "sisällä" ja kyseiset juovat sijoittuvat näihin kohtiin. Eikö tällaisesta asiasta pitäisi olla mainintaa jossain että tv:n paneelissa on pysyviä juovia alusta pitäen? Pahoittelen epätarkkaa selostusta kun en tiedä osien hienoja nimiä.
Kannattaa soittaa kuluttaja-asiamiehelle ja keskustella hänen kanssaan miten teet tuon telkkarisi kanssa.
Kiitokset vastauksista. Tuota kuluttaja-asiamiestä on tullut harkittuakin jos sen avulla saisi television palautettua. Viimeksi kun kävin liikeessä puhumassa niin antoivat vain takuu-huollon osoitteen ja käskivät viedä sinne tarkastukseen (vaikka eivät olleet täysin varmoja huoltaako liike samsung-merkkisiä televisioita) mutta sanoivat myös että jos telkusta ei korjattavaa löydy niin pitää itse maksaa tarkastusmaksu. Ja koska ne juovat ovat varmasti pysyviä niin ei siinä paljoa takuu-huolto auta, ellei ne siellä sitten saisi edes sitä 5 metrin päähän kuuluvaa surinaa vähän hiljenemään. Takuutahan laitteella on toki 2-vuotta. Ongelma on tosin se että se tv pitäisi jotenkin saada sinne vietyä mutta ei ole enään niin suurta autoa tässä talossa että sen voisi pystyssä kuljettaa kuten plasma pitäisi.
Kannattaa kysellä tuolta. http://www.samsung.com/fi/ Samsungilta voi saada myös huoltokäynnin asiakkaan luokse " On-Site palvelu" InfoCare 09 561 86 130
No niin, tuli otettua yhteyttä tuonne Samsungin tukeen. Vastaukset oli seuraavat: 1. Sanoivat, että televisio pitäisi päivittää ja ongelma voisi poistua samalla. Omat kommenttini olivat että tv oli jo päivitetty eikä uudempaa versiota ole tullut eikä varmaan koskaan tulekaan ja eihän sillä päivittämisellä ole mitään vaikutusta paneelin rakenteeseen. 2. Käskivät viedä lähimpään valtuutettuun takuu-huoltoon mutta sanoivat jo tutuksi tulleen varoituksen, että jos huollon mielestä tv:ssä ei ole vikaa niin tarkastusmaksu on maksettava itse. Myös kuluttaja-asiamies antoi "pakit" sanomalla että ostohetkestä on kulunut jo liian pitkä aika. Koitin perustella ajan kulua sillä, että olin liikkeestä saanut ohjeen käyttää tv:tä normaalisti koska ongelma voisi johtua vain tv:n uutuudesta ja poistua käytön myötä. Tämä perustelu ei kuitenkaan auttanut koska minulla ei ole tästä todisteena "mustetta paperilla". Täytyy siis vain koittaa elää näiden ongelmien kanssa seuraavaan television ostoon saakka. Mutta jokatapauksessa kiitos kaikille vastaajille