Mikäs kysymys tuo nyt on? Aika suurpiirteinen sanon minä. Sehän riippuu mm. siitä millä resoluutiolla kuvia näppäilet. Ja sitten tullaan siihen että paljonko muistikortillesi mahtuu kuvia. Tarkemmat kuvat vievät enemmän tilaa. jos katselet niitä paljon kameran omalla näytöllä niin patterit kuluvat nopeammin. Jos käytät salamaa = patterit kuluvat nopeammin. Kyllä niillä varmasti yhden kuvauskeikan pystyy ottamaan hyvinkin niin että täräytät muistikortin täyteen. Mutta tarkkaa kuvien määrää en kyllä menisi edes arvailemaan.
Itselläni huonoin saavutus on kuudella 1800mAh akkuparistolla alle 80 kuvaa ja paras kahdella lithium akulla yli 500 kuvaa. Molemmissa kuvailuissa myös kuvien katselua ym. Uskoisin melko monen kameran sijoittuvan johonkin tuolle välille...
Huonoin on yhdelleä HP:n 2 Mpix kameralla n. 20 kuvaa (lähes yhtä vähän myös kunnon Duracelleilla), paremmat merkit ottavat helposti yli 200.
1. Katso kameran manuaali siellä kerrotaan varmasti minkälaisia pattereita kannattaa käyttää. 2. Itse käytin tyhmänä normaaleja paristoja. -> 10 kuvaa patterit loppu. 3.Lithium patterit on ihan ok. Mutta ne ovat kalliita jos vertaa ladattaviin. 4. Ostaa ladattavat patterit. Ja katso että mAh on tarpeeksi hyvä.
Ostin Alkaline patterit digikameraani ja olen ottanut 10 kuvaa jos sitäkään ja kamera näyttää että patterit loppu mikä neuvoksi??
Paristoissa on eroja, jotkut edullisimmista paristoista eivät välttämättä avaa koko kameraa. Merkkiparistoissakin on yleensä eri paristoja eri käyttötarkoituksiin. Markkinoilla on esim. oxyride paristoja, jotka lupaavat kolme kertaa enemmän kuvattavaa tavallisiin alkaaliparistoihin verrattuna. Paitsi jos käytössäsi on ladattavat akkupatterit, niin huomioi, että akut saavuttavat täyden kapasiteettinsa n. viidennen latauksen/purun jälkeen. EDIT: unohdin tuon akkujutun
Onko ne tavalliset patterit? Mä en ymmärrä minkä ihmeen takia et voi hankkia akkuparistoja. Ei väliä vaikka ne kuluvat loppuun kun ne kerran voi ladata useita satoja kertoja. Ja ainakin minun 2500 mAh:n akut kestävät yhdelläkin kerralla todella pitkään.
No jos välttämättä haluat jonkun kuvamäärän kuulla niin sanotaan nyt vaikka noin 40 kuvaa ja muutama 30 sekunnin videon pätkä. Mutta edelleen itseäni toistaen sanon että akkujen ja patterienkin kestoon vaikuttaa mm. se käyttääkö salamaa vai ei.
Siihen vaikuttaa akkujen kapasiteetti ja kameran virrankulutus (joka riippuu mallista) ja kuvaustyyli - käytätkö salamaa, pidätkö kameraa valmiustilassa näyttö päällä odotellessasi kuvattavaa kohdetta, zoomailetko paljon jne. Ei tuohon voi mitään yksiselitteistä vastausta antaa.