Ei yhtään jos aiot runtata sinne A4:a 9600dbi:llä scannatun 4,5GB kuvan. Yhden jos kuvankoko on 128MB. 128 jos kuvan koko on 1MB. (3mega pixeln kamerat, jotkut niistä) 256 jos kuvan koko on 0,5MB. (jotkut huonot 2mega pixelin kamerat) tuhansia jos kuvan koko on älyttömän surkea vga laatu joka ei ole käyttökelpoinen mihinkään. Tässä vastaus kysymykseesi. Älä minua syytä jos vastaus on epätarkka, niin oli kysymyskin..
Kysymykseni oli selkeä mutta vastaus taas ei. minun mielestäni tuolla muistikortilla saa otettua 100 tai ennemmänkin kuvia.
Kyllä vastaus oli hyvä koska siinä tuotiin esille se tosiasia että kuvien määrä rippuu SINUN vaatimuksistasi ja SINUN kamerasi mahdollisuuksista. Pelkkä muistikortin koko ei todellakaan kerro paljon. Vastaus olisi ollut hieman helpompi antaa jos olisit kertonut edes mikä kamera sinulla on. Sikäli olet oikeassa että keskimääräiselle "sunnuntaikuvaajalle" tuo n.3 megapikselikameran suurin tai toiseksi suurin tarkkuus riittää erinoimaisesti PC:n näytöllä katselemiseen ja myös 10-kokoon tai parhaista jopa 20x30 kokoon paperille tulostettuna. Tällöin on helppo nyrkkisääntönä pitää tuo 1 Mega/kuva jolloin 128 megaiselle kortille sopii 128 kuvaa...
tee näin! ota kamera käteen ota kuva -> siirrä koneelle -> oikea hiiren nappi tiedoston päällä -> ominaisuudet ja sitten sieltä katot koko jos tiedosto vie esim 1.2 Mt niin silloin kuvia mahtuu 106 (128/1.2) 500 kt = 0.5 Mt
Ja lisäksi voisin huomauttaa jotta kuvien koko ei ole vakio, olettaisin näin: Otat kameran täyteen kuvia valkoisesta seinästä = mahtuu enemmän kuvia. Otat kameran täyteen kuvia monivärisestä kohteesta = mahtuu vähemmän kuvia. Johtuneeko JPG:n pakkauksesta? Korjatkaapa jos olen väärässä.
Kamera on tämä jonka meinaan hommata Olympus Camedia C-370 Zoom? jonka mukana toimitetaan vaan 12mb muistikortti. Eli hommaan tuon 128mb muistikortin siihen kameraan ja sillähän saa noin 128 kuvaa riippuen kuvanlaadusta??
Kyllä siihen ihan mukavasti saa kuvia mahtumaan, yli 80 ainakin jos et ota mitään maisema kuvia tai mitään muuta suurta..
Jos vaikka olisit viitsinyt selailla Olympuksen sivuja, olisit huomannut sieltä asian, että parhaalla kuvanlaadulla mahtuu 5 kuvaa sisäiseen muistiin. Tällöin kuvan kooksi saadaan: 12MB/5=2,4MB 128 MB:n muistikortille mahtuu näinollen 128MB/2,4MB=53 kuvaa. Laatua heikentämällä kuvia mahtuu enemmän. Saman kaavan mukaan voit laskea ne loputkin. Arvot löytyvät tuolta: http://www.olympus.fi/consumer/29_C-370_ZOOM_Specifications.htm
Tällä mun omalla saa 200 jos kuvan koko on 1MB Vga koolla saa 783. Vaikka olisi tuo vga koko niin kuvat on silti sopivan kokoisia ja hyviä
Riippuu käyttötarkoituksesta. Koitappas teettää postimerkkiä suurempia valokuvia (siis tarkoitan todella valokuvatarkkuutta) niistä.. Webbisivulle ne käy, tosin ei paljoa muokkausvaraa ole. Jonkun sähköpostiin (etenkin jos vastaanottaja voi lukea postinsa kännykällä) ne on todella hyviä..
>Kysymykseni oli selkeä mutta vastaus taas ei. minun mielestäni tuolla muistikortilla saa otettua 100 tai ennemmänkin kuvia. < Olisit kertonut jo otsikossa, että tämä on mielipidekysely Kuten aikaisemmin viisaat ovat vastanneet: Yhden kuvan koko riippuu siitä kuvan koosta (nice) joka taas on yleensä kameran asetuksista säädettävissä. Huonompi laatuiseksi ja pienemmäksi kuvaa saa koneella muokattua. Toisin päin melekosen vaikeaa. Ja jos niitä MIELIPITEITÄ kysellään, niin minun mielestä tuolla 128mb kortilla ei tee nykyään yhtään mitään. Liikkuvaa kuvaa siihen on ainakin aivan turha yrittää saada mahtumaan. 512mb kun ei maksa kuin about 30 euroa ja tuollaisesta 128 megan kortista olisin valmis maksamaan 2 euroa. Edit:typo
Olen samaa mieltä kun LeLu10 128mb kortti tulee kovin äkkiä pieneksi kuvien otto digillä on niin helppoa ja mitään ei haluais poistaa. Osta vähintään tuo 512mb mielellään 1GB
Olen tullut siihen loppu tulokseen että 128mb muistikortti on aivan hyvä minun käyttötarkoituksiini. Siksi ostan 128mb kortin koska kamerassa on xd muistikortti paikka eikä xd kortit ole hinnaltaan aivan halvimmasta päästä. xd 128MB on koohtuuhintainen kortti xd kortiksi.
heiksi: Kaikissa kameroissa vga-tarkkuus on 640x480 pikseliä ja se on todella huono. Siitä ei saa edes likinäköiselle tarpeeksi tarkkoja kymppikuvia. Ainoa hyvä käyttökohde tuolle kuvakoolle on nettisivuille laitettavat kuvat, jotka ovat reilusti näyttöä pienempiä.
Ööh, siis VGA tarkkuus ON tuo 640x480. Ei se riipu kamerasta vaan 80-luvulla IBM:n lanseeraamasta standardista. (Oi niitä aikoja kun sai vaihdettua yksivärisen Hercules näytön VGA/XVGA näyttöön) Missään kamerassa ei taida olla EGA/CGA/XVGA tarkkuutta käytössä. (320x200)
omalla 2.1/3.1 megapixelin kameralla olen alimmalla resolla saanut otettua yli 500 kuvaa ja sis. muisti on 16mb. Eli tosiaan riippuu paljon. Korkeimmalla resolla mahtuu 32.