Rahaa nyt ei tällä hetkellä niin paljoa ole, ettäkö olisi varaa mihinkään hyvään. Mutta karu totuushan se on, että köyhällä ei varaa kakkoslaatuun ole. Ehdotelkaapa siis minulle ja miksei samalla tietysti muillekin täydellisiä pelikoneita. Täydellisellä haen sitä, että toimii kaikki tämän hetken pelit parhailla asetuksilla moitteettomasti. Mielellään myös tulevat. Ei olisi kivaa parin vuoden päästä olla ostamassa uutta kallista konetta sen takia, ettei sen tehot riitä enää mihinkään. Käy niin pakettikoneet kuin valmiiksi kasatutkin. Itse en rupea mitään kasailemaan, kun ei ole tarpeeksi kokemusta. Jos on joku kasattava paketti, niin siitä täytyy löytyä tuotetakuu. Kertokaa myös samalla mahdolliset omat kokemukset, jos olette tilailleet kasattuja koneita.
Tosta lähes ''täydellinen'' jos parannusta haluaa niin emo : näyttö: Tuosta hintavampiin tuotteisiin mentäessä hinta/teho-suhde alkaa laskea, toki jos isommalle ja paremmalle näytölle vielä tarvetta niin Mutta myös tuon budjetin alle menevät koneet jaksavat jauhaa varsin hyvin nykypäivän pelejä Silloin lähtisin näyttiksestä ainakin karsimaan.
Mikäs kasaustakuu tuo on jos se ei kerta sisällä kasausta? Kai myös kotelon saa tuohon hintaan itse valita? Ja vielä tärkein kysymys: mikä sivusto tuo on ja onko itselläsi henk.kohtaisia kokemuksia siitä?
Koskapa en omista kristallipalloa, enkä kovin monen muunkaan usko osaavaan täydellisesti arvioida kahden vuoden päästä julkaistavia pelejä, on vaikea sanoa mikä olisi vielä silloin "täydellinen" pelitietokone. Veikkaisin kuitenkin että pelit tulevat säikeistymään entistä enemmän useammalle suoritin ytimelle jatkossa, joten olisi varmasti iloa mikäli pellin alta löytyy vähintään se neliytiminen prosessori. Tuo veikkaukseni pohjautuu täysin siihen mitä olen lukenut tulevasta PlayStation 4:stä, sen sisältämä rauta kun on lähellä tietokone rautaa ja sen suoritin sisältää useita ytimiä. Näin voisi uskoa että myös PC puoelelle tehtävät pelikäännökset osaisivat paremmin tukea useampaa ydintä. Itse olen tullut suhteellisen kivuttomasti toimeen vanhahkolla 3 ytimisellä jo vuosia, mutta kovin montaa peliä ei ole tullut eteen jossa tuo ei olisi jaksanut. Tuo Mixun setti vaikuttaisi vallan mainiolta, ja uskon että siitä riittäisi tehot vielä hyvinkin pitkälle. Täyttä varmutta ei voi sanoa, mutta jos uskaltaa hieman laskea silmänkarkkeja tulevista peleistä (siis silloin 2 vuoden päästä) niin eiköhän tuolla pelaa vielä hienosti.
Se onkin vähäsen hämärä homma toi ''kasaustakuu'' mutta se on hyvä ottaa tuonne koriin, vaikka taitaakin automaattisesti jo kuulua kasaukseen. Kauppana http://www.systemastore.fi/ Ja tottakai kopan saat valita itse, tuo valitsemani kotelo on vain tällä hetkellä yksi parhaista mitä on tarjolla. Laitan tähän alle vielä pari vaihtoehtoa, koska en yhtään tiedä minkä tyylistä koteloa tähän haetaan. Koppa 1: Koppa 2:
En vain huomannut listassasi koteloa, sori. Eihän sitä kukaan voi varmuudella mennä sanomaan mitä pelit parin vuoden päästä vaativat, mutta maalaisjärjellä ajateltuna olettaisi noin kalliin setin tehojen riittävän vielä tuolloinkin. Itse en erillistä näyttöä varmaan osta, sillä haaveena on ollut ostaa joku huippuluokan jättitelkkari joka saa toimia samalla tietokoneen näyttönä. Siihenkin kelpaa toki vinkit vaikka poikkeaa hieman aiheesta. Itse en noista fullhd-hömpötyksistä ymmärrä juuri mitään muuta kuin sen että kuvanlaatu on upea nykyajan huipputelkuissa. Veljellä esim on joku 51":n teevee jotain tonnin luokkaa (tarjouksessa about 800€) ja hyvältä näyttää kaikki. [EDIT] Mitä tuo takuu mahtaa siis sisältää, kun suluissa selvästi lukee, että ei sisällä kasausta vaikka on kasaustakuu? Onko kellään kokemusta kyseisen yhtiön takuusta? Jos sattuu vaikka että kone ei pelaa kunnolla ja vika on selvästikin rautapuolessa, kai se nyt mahtaa takuuseen mennä? [/EDIT]
Jostain syystä Systemastore listaa tuon kasaustakuun omana tuotteenaan. Luultavasti joku kauppasoftaan liittyvä juttu, mutta varmaksi en osaa sanoa miksi noin tekevät. Takuun täytyy kyllä toimia ilman tuota sentin maksavaa kasaustakuutakin, jos kasauspalvelu selvästi kämmää. Viimeistään kuluttaja-asiamies saa varmasti Systemankin olemaan sitä mieltä. Juuri tuon yhtiön takuusta ei ole kokemusta, mutta yleisellä tasolla kasaustakuu toimii niin, että (yleensä) vuoden ajan koneen ostosta kaikki rautapuolen viat menevät takuun piikkiin, eli firma selvittää missä vika ja korjaa sen. (Vuoden) takuuajan jälkeen osilla on oma takuunsa, mutta vianselvitysvastuu on asiakkaalla.
Systemastoresta on kokemuksia. Hyvä pulju, kamat tulee, jos vaan on varastossa/hyllyssä. Jos ei ole, niin sitten voipi kestää... Firman tarjoukset on välillä aika kovaa luokkaa
http://www.jimms.fi/tuote/JIMMS-LEGEN-BEHEMOTHV2 eiköhän tolla jo ala jotkut pelit pyörimään älkää ottako tätä tosissanne