Oisko jollain sama tilanne,eli mulla laajakaista purkki jonka perässä wlan purkki,wlanin lan portista piuha pöytäkoneeseen ja läppärissä tietty oma wlan vastaan otto.palomuurina ois sitten f-secure johon olen luonut 3kpl uusia sääntöjä,windows file sharing and networks printer,windows network browsing ja sitten on se all ip traffic(kaikkissa suunnat molemminpäin).no nyt toimii kotiverkko läppäriltä pöytäkoneeseen mutta ei toisinpäin,ilmoittaa että käyttö oikeudet ei riitä???samat oikeudet oon myöntäny ja molemmissa järj.valvojana.(jos sammutan palomuurin niin sit pelaa).Sitten vielä semmoinen ominaisuus katosi f-securee konffatessa ,että poista f-securen tuotteet käytöstä kun f-securen kuvaketta klikkaa oikealla(sammutus toiminto)????miks? tulipahan ongelmii kerrottua
Veikkaan ihan kylmästi että nyt sinulla on parhaassa tapauksessa kaksikin ulkoista palomuuria, siis mahdollisesti adsl-boksissa ja vielä todennäköisemmin wlan-tukiasemassa käytössä. Miksi siis pitää f-securen palomuuria koneella jos ilman sitä verkko pelittää? Jos kyseessä yhdistelmä virustorjunnan kanssa (internet security), poista koko f-secure ja asenna tilalle vaikka ilmainen suomenkielinen Avast antivirus ja tyydy käyttämään rautapalomuuria. Voithan kokeilla vielä luomalla läppärille samannimisen käyttäjätilin kuin pöytäkoneessasi täysillä oikeuksilla jakoihin. edit:typo
Oon disabloinut ton wlan purkin palomuurin ja adsl purkissa ei ole palomuuria sen takia mulla on f-secure ja saman nimiset ja samoilla oikeuksilla olevat tilit on ollut kokoajan...
eli jos sammutat läppärin palomuurin niin sitten toimii? Läppärin palomuuriasetuksissa häimää, tarkasta ip-osoite ja suunnat.
Nyt tässä kun on hetken taas kikkaillut niin katsoessani f-securen lokia näkyy että palomuuri on sallinut liikenteen mutta tulee ilmoitus että oikeudet ei EHKÄ riitä ja verkkopolkua ei löydy.nyt alkaa oleen taas nii sekasin kun on pyöriny näitten koneitten välillä että.....
älä tee mitään harkitsematonta tarkasta vielä ettei winukan palomuuri ole päällä, f-sec.:n internetsuojaus normaali tasolla.
winukat muurit pois käytöstä,f-securen palomuurintaso ollut koti tai toimisto .....netbios ok,palveluista päällä tietokoneiden selaus...
Tuskin tuossa palomuurit kuitenkaan blokkaa mitään.... ohjattua verkon asennusta käytettäessä winukan palomuuriin tulee automaattisesti sisäverkkoliikenne sallituksi. Voi olla, ettei sulla mahda kuitenkaan oikat riittää toiselle koneelle pääsyyn: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;fi;308418 http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/wxpsimsh.html Muista käyttää Etsi-toimintoa hakiessasi toisia lähiverkon koneita ja jaettuja tulostimia ja tiedostoja. Sinuna ajaisin "ohjattu verkon asennus" -toiminnon vielä läpi molempiin koneisiin, nimeäisin koneet sekä työryhmän vielä uudelleen. Uudelleenkäynnistys siihen vielä, haut päälle ja odottelemaan. (Linkki alla)
@Cathunter: jos f-securen palomuurin ottaa pois päältä niin toimii? ...melkein palomuuriasetus pielessä tarkasta nämä palomuurista: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/258429
Jos otan palomuurin pois toimii läppäriltä pöytäkoneelle muttei toisinpäin.tätä edellisellä kerralla toimi molemminpäin jos tässä vielä hetken kikkailee nii ei kai sit toimi enää kumpaankaan suuntaan
Jos koneet WinXP/Win2k niin jako-oikeuksien on oltava kohdallaan. Windowsilta tuo "käyttöoikeudet ei riitä..." on tyypillinen ilmoitus, jos jako-oikat on pielessä. Jos jaot on noiden ohjeiden mukaisesti niin f-securelle disablea, wlanin palomuuri käyttöön. Voithan antaa vaikka kiinteät ip:t molemmille koneille. Pistä vähän tietoa minkälaisia laitteita on verkossasi.
niin tuo adsl purkki on d-link 300g ja wlan purkki 524 d-link.molemmissa koneissa xp pro.Kyllähän tuo vika vissiin on mussa eikä koneissa,tänkin viestin lähetin jo eilen muta eipä näkynyt palstalla niin lähetin uusiks,tuntuu tapahtuvan tätä hutilointia jonkin verran,vielä tässäkin vaiheessa.
lähe hakemaan sitä vikaa loogisesti yksi asia kerrallaan. Esim. ensin sammutat vain toisesta koneesta palomuurin ja koitat mitä tapahtuu. Sen jälkeen palautat sen päälle, sammutat toisen koneen palomuurin ja sitä rataa. Raaputa vaikka johonkin paperille mitä on tehty, niin ei tule tehtyä samaa hommaa uudelleen.
Jep,kaivoin vanhan kotiverkon luonnin ohjeet sun nimimerkilläsi ja tein kaiken alusta,nyt ois niin liki jo kunnossa.pöytäkoneelta ei pääse läppärille mutta toisin päin toimii,tossa lani hommassa on joku ero tohon wlaniin nähden.....ilmoittaa ton perinteisen oikeudet ei ehkä riitä......jne herjan.
No niin aikas nolo juttu sitten Luulin kokoajan että olen disabloinut wlanin palomuurin mutta kun soitin d-linkille ja kerroin että oon sen disabloinut ne sano että se ei oo mahdollista että sitä ei voi sulkee,vaikka siinä on kohta disable. KIITOS kaikille auttaja,kukaan ees hermostunut vielä.nyt pelittää f-securen muuri pois päältä