Palomuuri Ongelmia

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by caramon24, Sep 12, 2004.

1. caramon24

caramon24 Guest

Netti pätkii jatkuvasti. Olen käyttänyt Zonealarmia ja se kuulemma hukkaa ip-addressin jotenkin ja yhteys pätkii. Asensin uuden palomuurin ja ongelma ei hävinnyt vaan yhteys pätkii aina vaan.

2. gain

gain Active member

Trophy Points:
    66
    Itsellä oli kerran vastaavanlainen ongelma. Vika oli silloin ADSL-modeemissa, joka oli hajonnut ukkosen takia. Se voisi olla yksi mahdollisuus. ADSL-modeemin toimivuuden voi käydä testaamassa esimerkiksi paikallisessa puhelinfirmassa tms.

3. caramon24

caramon24 Guest

En usko että se on modeemista kiinni, olen vaihtanut sen muutamaan otteeseen, vika on todennäköisesti Zone alarm asetuksissa jota en itse tunne. Kumma kun ei pelitä vaikka oon kokeillu ottaa sen kokonaan pois ja asentaa muitakin palomuureja ja jopa ilmankin. Olen kuullut etta joku Zonen Versiosta jättää rekisteriin jotain tiedostoja jotka voi haitata yhteyttä. Olisiko vika siis se??(Kaverin läppäri pelittää hyvin mun modeemilla.

4. Nortti

Nortti Regular member

Trophy Points:
    26

Mulla on ollut ZoneAlarmista useampikin versio käytössä eikä ole ollut mitään ongelmia.
    Tällä hetkellä käytössä on versio 4.5.594 (ei ihan uusin).
    Asetukset olen laittanut tuon ohjeen mukaan:

http://www.markusjansson.net/fza.html

5. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Jos yhteys pätkii, niin tuskinpa on palomuurista kiinni. Tota modeemia itteki epäilisin.
    Ootko selvittänyt, ettei palveluntarjoajallas o mitää "uudistuksia" tai vastaavaa menossa, josta vois häiriötä aiheutua?..soittanut tai katsonut kotisivuilta?
    Onko paljon ohjelmia samaan aikaan päällä? Koitas sammuttaa ne ja koittaa vaan selailla nettiä? Entä ootko jollain toisella selaimella koittanut, tekeekö samaa?

Legendaariset :)

- levyn eheytys
    - virustarkistus
    - ad-aware / spybot

Share This Page