Mikä olis hyvä ja ilmainen palomuuri 32Bit Vistaan Avastin rinnalle? Saa toki myös ehdotella Avastin tilallekin jotain. Mutta ZoneAlarm mulla on ollu edellisessä koneessa, mutta Vistalle ei suostu asentumaan. Nyt tarvisi uutta?
Muistelen lukeneeni jostakin, että vistassa on itsessään jo sisäänrakennettuna ihan kunnollinen ja toimiva palomuuri ja parempi kuin xp-n vastaava. Pitäneekö paikkansa ? Silloinhan pärjää vistan omalla muurilla.
Mo kaikkien Windowssien palomuurit on ihan huonoja ja kaikki tietoturva mikä liittyy microsoftiin niin moni haluaa murtaa sen windowsin palomuurin ihan huvinvuoksikin eikä varmaan ole kovinkaan vaikeaa ja vistassa on myös se Windows defender joka sekin on ihan turha ei ole koskaan löytänyt mitään mutta avast on ja itselläni on käytössä vista firewall control niminen muuri en kyl tiiä onko hyvä mut ei kyl kone oo kauheen saastunu et kait siit apua on
Perusteluita mikä vika Vistan palomuurissa on vikana? Välimerkitkään eivät tekisi pahaa, oli sen verran epäselvää luettavaa. Vistan oma palomuuri toimii ihan moitteetta. En ole muuta vaivautunut koneelle asentamaan. Tosin rautapalomuurikin on käytössä, mutta conffaamaton. Se missä esim. Zonealarm vie Vistan muuria on ominaisuudet ja niiden säätäminen. Tosin nykyisin olen tyytyväisempi kun on vähemmän säädettävää.
Päivitin tuohon uuteen versioon eilen ja tänään vaihdoin Zonealarmiin. Aikamoista säätämistä ois vaatinu, että ois tuon saanu toimimaan.
Näin on, muuta palomuuri on luonteeltaan prosessikeskeinen eikä ohjelmakeskeinen kuten kaupalliset muurit. Ts. joudut konfiguroimaan kaikki ohjelman käyttämät prosessit.
Tässä ohjeet aloittelijoille: Comodo Firewall Pro 3.0 palomuuriohjelman asennuksessa valitse seuraavat asetukset, niin p2p-ohjelmat toimivat: http://img221.imageshack.us/img221/2561/comodofirewallpro1ac8.jpg http://img221.imageshack.us/img221/701/comodofirewallpro2dl4.jpg Ei tarvitse tehdä porttiohjauksia Comodon asetuksiin, niinkuin Comodon 2.4 versiossa.
Olen miettinyt samaa, ja vistan palomuuri toimii hyvin, niin en itsekkään vaivautunut asentamaan sygatea, mikä oli vanhassa koneessani (jossa oli kaikenlaista muuta kivaa ennen sen sygaten asennusta), lopulta se kaatuili 1/2h ja, revin osat perseeseen ja ostin uuden komppanian, ja vistan ultimaten, nyt olen tyytyväinen tähän sanokoot kuka hyvänsä vistasta mitä sanoo, minusta vista on v*tun paljon parempi kun joku pelle xp. Ps. Noh siihen nyt tuli pikkasen offtopiccia mukaan mutta ei se menoa haittaa...
Jepa, itellä ei mitään oo ollu ongelmaa tuon kanssa, kivasti blokkailee kaikki viirukset. Suosittelen
Jepa, itellä ei mitään oo ollu ongelmaa tuon kanssa, kivasti blokkailee kaikki viirukset. Suosittelen