Palvelimen Perustaminen

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by zernox, Apr 14, 2008.

  1. zernox

    zernox Guest

    Olen aloittelija atk-hommissa mutta palvelimen rakentaminen ja sen ylläpito on jo pitkään ollut mielessä. Eli täällä varmasti löytyy näppäriä neuvoja miten aloittaisin. Siis miten aloitan ? Mitä teen ensiksi ? Ihan alusta . Mitä laitteita hankin ? Tarkoituksenani olisi että sivuilleni pystyisi kirjautumaan ja luon sitten käyttäjälle omat tunnukset, sähköpostin, ja sivun joka näkyy kaikille. Käyttäisin tietokantoja ylläpitoon. Olisko siis kaveria joka neuvoisi alkuun.
     
  2. Figelis

    Figelis Member

    Joined:
    Apr 20, 2008
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No, ostat osat ja kasaat niistä koneen. Debian LAMP-asennuksella on ihan kätevä.
     
  3. zernox

    zernox Guest

    Ei oikein aukene toi Debian. Siis vielä vinkkejä kaipailen. Ihan hyvä systeemi tämä debiankin varmaan on.
     
  4. Quiote

    Quiote Moderator Staff Member

    Joined:
    Dec 20, 2005
    Messages:
    2,215
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Itsekin olisin kiinnostunut hommasta. Sen tiedän, että kone pitää olla, mutta mitä ohjelmia pitää olla ja miten homma toimii? Varsinkin Linuxissa, jota ajattelin itse käyttää..
     
  5. zernox

    zernox Guest

    Täytyy alkaa ihan alusta. Tuntuu että paisuu tää mun idea liikaa. Tietokantoja käyttäisin ylläpidossa ja access ois hyvä. Tietokantoja siis mihin keräisin tiedot esim käyttäjästä jne.. jne..
     

Share This Page