Palvelin ongelma (palvelimeni ei näy netissä) Ratkaistu

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by dosentti0, Jun 17, 2009.

  1. dosentti0

    dosentti0 Member

    Joined:
    Jun 17, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moi kaikille,

    Minulla on dlink DIR-655 reititin, johon jakautuu 4 tietokonetta.

    Yhdestä koneestani olen yrittänyt tehdä palvelinkoneen ja olen asentanut siihen Ubuntu 9.04 linuxin ja Lamp:in onnistuneesti.

    Palvelimelleni pääsee lähiverkosta (kaikki toimii), mutta internetistä en pääse siihen käsiksi ip osoitteestani.

    Ongelmani on siis luultavasti reitittimeni asetuksissa? Tämä ubuntu koneeni (lähiverkko osoite: 192.168.0.199) pitäisi siis ilmeisesti reitittimen asetuksista saada kytkettyä reitittimeni näkyvään Ip osoitteeseen: XXX.140.XXX.190.

    Reitittimeni "Virtual server" kohtaan olen asettanut ubuntu palvelin koneeni seuraavasti:
    Name: HTTP
    IP Address: 192.168.0.199
    Port (public): 80
    Port (private): 80
    Traffic type: TCP 6
    Inbound filter: Allow All
    Schedule: Always

    Mutta netistä en pääse koneeseeni käsiksi. Vain lähiverkosta toimii. Toivottavasti joku viisaampi osaa kertoa, että mistä kiikastaa.
     
  2. Jake71

    Jake71 Regular member

    Joined:
    Nov 16, 2006
    Messages:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moro!

    Ubuntusta en tiedä mutta windowsin puolella mulla serveriin pääsi verkon kautta kun laittoi portiksi esim. 8080 kun palveluntarjoajat voivat tukkia 80 portin.
     
  3. dosentti0

    dosentti0 Member

    Joined:
    Jun 17, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ok,

    Miten minä saan siirrettyä liikenteen tuolle portille 8080.

    Tarvitseeko apachen ports.conf tiedostoa muuttaa? Siellä lukee tällä hetkellä: Listen 80.

    Mitä laitan reitittimessä "Virtual server" kohdassa:
    Port (public) kohtaan ja Port (private) kohtaan?

    Ja entäs muut kohdat reitittimessä?

    Eräs tuttavani sanoi, että kohtaan NAT pitäisi reitittimessä ainakin koskea, mutta en löydä sellaista sieltä.
     
  4. Jake71

    Jake71 Regular member

    Joined:
    Nov 16, 2006
    Messages:
    208
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo, pitää apachen ports.conf muuttaa: Listen 80 -> 8080. Sitten kun menet palvelinkoneelle netistä niin siinäkin viimeisenä porttinumero kun oletuksena se olisi 80 eli esim. http://omapalvelin.com:8080. Näin ainakin windowsissa ja apachepalvelimella.
     
  5. dosentti0

    dosentti0 Member

    Joined:
    Jun 17, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nyt alkoi palvelin toimia!
    Vika oli palveluntarjoajan päässä. Siellä oli keskitetty palomuuri estämässä liikennettä, mutta he asensivat sen nyt ohittamaan koneeni ja nyt palvelimelleni pääsee netistä.
     

Share This Page