Panasonic FX8/9 vs. Olympus mju: 700

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by jaama, Jul 17, 2006.

1. jaama

jaama Member

Trophy Points:
    11
    Eli onko käytännön kokemuksia em. kameroista?

Olympuksessa löytyy ISO vaihtoehtoja 1600 asti. Panasoniceissa mainostetaan optista kuvanvakainta ja Olympuksella on oma BrightCapture-systeeminsä. Kuinkahan ovat mahtaneet onnistua hämäräkuvaamisen helpottamisessa? Muuten tuntuisivat olevan aikas samanlaisia vehkeitä. Videokin menee molemmissa QuickTime Motion JPEG pakettiin.

Panasonicin uudempi malli näköjään voittanut testit TM:ssä ja MB:ssä viime vuonna...

2. tila

tila Regular member

Trophy Points:
    26
    multa löytyy tommonen fx8. onhan se ihan hyvä, kenno kohisee jonkin verran. vakaajasta nyt ei mun mielestä ole paljon hyötyä muutakun video kuvauksessa. sillä jos sulla on oikeen vakaa käsi niin se vakaaja ei niitä kaikkein pienimpiä liikkeitä korjaa. mutta jollekkin jolla ei niin vakaa käsi ole niin voi olla paljonkin hyötyä. Ja minä kaipaisin enemmän käsisäätöjä kuten täysin manuaali valotusaika ja aukon koon säätö. ja tuossa fx8 ja 9:sissä ei suurta eroa ole. megan isompikenno ei paljoa ole. paremoaa on että tarkempi näyttö ja lisää kuvaus ohjelmia, en nyt siihen niin suuremmin ole tutustunu (kaverilla on semmonen.) jos hinta ero on suuri niin osta fx 8. Digikuva -lehden valintaopaskin suositteli näin tekemään.
    ja tuolla ISO 1600:lla kuvassa on kohinaa luultavasti aivan liikaa. jos hämässä haluat kuvata niin osta se joku fujifilm, en nyt muista mallia(semmonen laatikko) siinä on kuulemma oikeen kerkkä ja kohinaton kenno. Ja mun entinen kamera oli fujifilm, se oli oikeen hyvä kamera.

3. ilpovaari

ilpovaari Member

Trophy Points:
    11
    Ostin juuri vähän aikaa sitten fx9 ja hyvin olen ollut tyytyväinen.Hyviä kuvia tulee jos nyt ei ihan ammattikäyttöön ole kameraa hankkimassa.Akku on älyttömän kestävä,räpsn viikonloppuna yli 300 kuvaa ja monta video pätkää ja akusta on yksi tolppa pudonnut.Mun mielestä vakaajasta on kyllä ollut hyötyä.Kohinaa nyt on kaikissa pokkareissa,että tosiaan jos ei sitten ammattisettia halaja niin fx9 on kyllä yksi hyvä vaihtoehto!

Share This Page