Näiden liitäminen yhteen.... myyjä sanoi että vga piuha ainoa mahis jonkun skaalaus probleeman takia. Itse vielä asiasta hiukan pihalla mutta eikös dvi-hdmi kaapeli ole olemassa? ja sillä kannattaisi kytkeä vai mitä ongelmia siitä syntyy/ onko edes mahdollista. kaikki info kyseiseeseen laitteeseen otetaa ilolla vastaan kun ei sattunu tulemaan suomenkielistä ohjetta.... jotain saksaa ym p**kaa kaikki paperit. Edit: Olen harkinnut ostaa dvd vehkeen hdmi liitännällä? onko järkeä kuvanlaadun suhteen? mitä pitää otaa huomioon ja laiteita saa suositella ; )
Itse asian vierestä: tiedätkös, että kuluttajalainsäädännön mukaan Suomesta ostetussa tavarassa on oltava suomenkieliset käyttöohjeet. Jos ei sellaisia löydy niin kaupan voi ihan tällä perusteella purkaa. Jos otat asian puheeksi myyjän kanssa niin suomiohjeet löytyy yleensä aika pian.
Kysellääs vielä vaikka tietoa ei näytä tähän löytyvän.... Kytkin laitteen vga kaapelilla tietokoneeseen ja kuva on kuraa. Hdmi kaapeli ei ilmeisesti käy tässä teeveessä koneen kytkemiseen... joku skaalaus probleema. Onkos muilla vehkeen omistajilla kenties ongelmia?
Itse käytän tietskan ja plasman välissä tavallista s-videokaapelia. Se ainakin toimii jos ko lähtö koneesta löytyy (ainakin läppäreissä tapaa olla). Vgalla ei toimi minullakaan.
En löydä Panasonicin sivuilta TH-42PV71F mallisesta esitettä . Onko se jokin vanhempi versio? Oma Tietokone kytketty 10m DVI piuhalla ja television päässä DVI-HDMI adapteri. Televisio on Philipsin Plasma PF429631D/10 reso 1024x1080i Näytönohjain ATI Radeon 1600x ja olen saanut paketin pelaamaan mielestäni mallikkaasti. Ainut miinus tulee kun HDMI ei tue kaikkia kuvakokoja. Ainoastaan automaattinen kuvakoko ja laajakuva pelaa. Esim: superzoomausta, 4:3, 14:9, 16:9 kuvakokoja HDMI ei tue. Mutta se ei ole lopuksi kovin suuri haitta ruutuun vaan jää joskus mustat palkit yla ja ala osaan. Näytönohjaimen kanssa sain säädellä aika lailla ennenkuin sain kaikki pelaamaan niin kuin halusin.
Uusi malli tuo on... on vaan joku saksan "spesiaali" malli jota jimms pc ainakin myy. Täytyy mennä vittuilemaan sille myyjälle jos keinot rupeaa loppumaan ; ) Täytyy koittaa vielä tota hdmi vaihtoehtoa vaikka siitä myydessä jotain varoiteltiin....
Mulla on vastaavanlainen viritelmä. Tietokoneessa Nvidian Geforce 6600 näytönohjain ja näyttölaitteena toimii LG:n 42pc1r. Laitteiston kuntoon laittaminen oli todella yksinkertaista. Tarvittiin vain DVI/HDMI-piuha, DVI puoli kiinni tietokoneeseen ja HDMI puoli kiinni TV:n. Tietokone tunnisti sen heti näytökseen ja valitsi automaattisesti oikean resoluution(1024*768). Netissä surffailu ja tekstin lukeminen onnistuu ilman mitään ongelmia.