Osaiskohan kukaan auttaa, kun digiboxin ohjekirja hävinnyt. Kanavien uudelleen asennuksen yhteydessä järjestys muuttui ja nyt pitäis saada siirrettyä kanavat johonkin järkevään järjestykseen. Monista yrityksistä huolimmatta en ole vielä oikeeta systeemiä keksinyt
Mikä vika on valmiissa järjestyksessä? Se on looginen ja idea muutenkin noissa digikanavien numeroinnissa on se, että joka paikassa löytyisi samat kanavat samalla numerolla.
Se vika, että ne ei todellakaan ole loogisessa järjestyksessä ja radiokanavatkin ovat tv-kanavien välissä
Jospa otat sen kanavalista ruutuun ja en muista minkä värisestä napista pitää painaa että boksi listaa vain pelkät tv-kanavat. Sen jälkeen pitäisi olla ihan loogisessa järjestyksesä: YLE1, YLE2, MTV3, Nelonen, FST, SubTv, Urheilukanava, YLE24, Teema, MTV3+, Nelonen Plus, The Voice, paikalliskanavat+Canalit+Disney+SexTV siinä perässä.
Elikkäs mulla sama ongelma ton Panasonicin digiboxin kans enkä saanu niit kanavia siltikään järjestykseen vaik hain navi-näppäimestä kanavalistan esiin ja sit kokeilin kaikkia nappeja eli pliide, naiselle tarkat ja yksityiskohtaiset ohjeet.. =)
Mulla vika korjaantui kun sinnikkäästi sammutteli konetta ja ajoi uudelleen ja uudelleen sitä automaattista viritystä. Oiskohan ollut 4-5 kerta kun lopulta järjestys meni oikein. Toimivaa keinoa niiden kanavien järjestelyyn en keksinyt... Tuo taitaa olla se conax versio ja minulla oli se lukijaton, mutta veikkaisin noiden toimivan melko samalla softalla...
toi uudelleen haku auttoi, laitoin vain aina uudestaan kanavat hakuun niin viimein se sitten järjesti ne numero järjestykseen ja radio kanavat oli viimeisenä.
Nyt siellä Nakuankat ja pukeutuneetkin taitavat olla hieman hukassa. Kanavahaku on niin älyttömän yksinkertainen käytännössä kaikissa digiboxeissa, ettei tarvi kun panna automaattinen kanavahaku päälle ja ainakin mun kokemuksen mukaan ne tulee käytännöllisesti katsoen lähes kaikilla boxeilla ihan loogisiin kanavajärjestyksiinkin. Ja jos ei tule, niin melkein kaikissa boxeissa voi tehdä itse itsellensä sopivat suosikkilistat ja niiden tekokaan ei ole oikeasti vaikeaa, kun vain jaksaa lukea koneissa sisäänrakennettuna olevia ohjeita tai hieman paremmissa ja muutamia Euroja kalliimmissa laitteissa mukana olevia painettuja kirjallisia manuaaleja. Jos kuitenkin käy niin, että ensimmäisellä kerralla kanavat on mielestäsi oudossa järjestyksessä, niin melkein kaikissa boxeisa voit kokeilla vaikka seuraavaa: valitse "menu"-näppäin ja siitä alavalikosta taas esim. "järjestelmän hallinta" ja jos kysyy "pin-koodia", se on Suomen suosituin kai kaikissa elektroniikkalaitteissa, kuten vaikka digiboxeissa, eli 1234, siispä paina uhkarohkeassti sitä numerosarjaa. Sama koodihan on tehdasasetuksena melkein kaikissa laitteissa. Muistathan kuitenkin, että sen pin-koodin voi vaihtaa helposti, jos haluaa ja se uusi koodi tulisi laittaa hyvin muistiin mahdollista tulevaa käyttöä varten. Monissa laitteissa tulee sitten tämän pin-koodin syöttämisen jälkeen vaihtoehdoksi esimerkiksi "uudelleenasennus" tai "palauta tehdasetukset" tai jotain vastaavaa. Softa vielä yleensä varmistaa asian kysymällä, että oletko varma, koska toiminto poistaa kaikki aikaisemmat asetuksesi. Ole vaan ja vastattuasi sen "kyllä", odottelet 10 - 20 sek. ja kas kummaa, sama kielivalikko tulee näkyviin, kuin ensiasennuksellasi. Nyt sitten asennat kanavat uudelleen samoin kuin ensimmäisellä kerralla. Tämäntapaisissa ongelmissa tämä uudelleenasennus auttaa reilusti yli puolissa ongelmatapauksista. Jos siitä ei kuitenkaan ole sinulle apua, niin olet varmaan saanut laitteeseesi puhelinnumeron "teknistä tukea" varten. Käytä sitä ja toimi annettujen ohjeiden mukaisesti. Ei oikeasti kanata heti säikähtää, että saimpa huonon laitteen, jos ei ole jutellut ensiasennuksen jälkeen ammattilaisen kanssa. PS. Olen tehnyt teknistä tukea joillekin tuotemerkeille, ja useilla eri aloilla, mutta en luonollisesikaan voi kertoa niistä tarkemmin, joten kirjoittelenkin tässä nimimerkilläni, jonka muutama palstan lukija jo kenties tunnistaakin. Toivoisimpa vain, että tästäkin väännöstä olisi hyötyä edes yhdelle kuluttajalle (ja luonnollisesti vaikka kuinka monelle, koska tarkoitukseni on antaa ns. tippejä nimenomaan ensikertalaisille ja vaikkei kokeneemillekin, mutta alaa tuntevat ihmiset tuntevat sen usein paremmin kuin allekirjoittanut).
Alkuperäisellä kysyjällä oli manuaali hukassa. Ei hän muuten olisi kysynyt. Itselläni on kolme digiboxia joista vain Humax kysyy pin koodia. Se koodi ei tässä ollut mitenkään merkitsevä vaan laitteen ohjelmiston toimivuus kanavien paikkoja järjestellessään. Ilmeisesti kanavat ovat nyt kuitenkin järjestyksessä, että se siitä. Hyvää Juhannusta kaikille!
Moi! Mulla oli sama ongelma! Laite pyysi n. kerran viikossa virittämään kanavat uudestaan, joka kerta tulivat sekaisin eri järjestykseen. Vein huoltoon, jossa kanavat laitettiin oikeaan järjestykseen, saatekirjeessä sanottiin, että ohjelmistopäivitys tehtaalta tulossa jonka jälkeen kanavien järjestystä voi itsekin muutella. Saman vastauksen sain jo tammikuussa maahantuojalta. Tänään ei ei ollut uutta päivitystä tullut. Nyt on ongelmana teksti, jota huoltokaan ei saanut korjattua. Suomenkielinen ohjelma: ohjelmaoppaan tiedot ruotsiksi ja päinvastoin. Samoin esim. eilen kaksikielinen ohjelma (Komiikkatehjas TV2) kun puhuttiin ruotsia: ei tekstiä, kun puhuttiin suomea: suomenkieliset tekstit. (Samaan aikaan Nokian boxin kautta tekstit aivan oikeipäin.) Myös tästä olin huoltoon reklamoinut, mutta sanottiin, että korjautuu vasta päivityksen yhteydessä. Onko boxini ainoa, jossa ko. vika?
Nonniin.. elikkäs.. selvitin tuota Panasonicin digiboxi-ongelmaa soittamalla ainakin seitsemään eri asiakaspalveluun kuullakseni vastauksen että kyseiseen masiinaan ei pysty manuaalisesti järjestämään kanavia. Asiaan on tulossa antenniverkon kautta ohjelmistopäivitys JOSKUS mutta koska, siitä ei osattu aikataulua sanoa. Jannu luurissa vain kehoitti hakemaan kanavat uudelleen ja uudelleen, sekä hakujen välissä sammuttamaan koneen. ja se tuotti suht tyydyttävän tuloksen n kymmenennellä hakukerralla. että näin.. ole nainen, tartu luuriin ja selvitä asia.. =) syksyn jatkoja!!
Näköjään on ollut jakelussa päivitys tuohon boxiin. (12.2. - 14.3.2007) Onko kokemuksia miten toimii päivityksen jälkeen? Ainakin oma aikaisempi kokemus boxista on, että se on täysi susi. Ei näytä Panasonic omilla sivuillaan tunnustavan boxin olemassa oloa. (ainakaan nopeasti surffailtuna)
Kuulopuheiden mukaan (ei siis henkilökohtaista kokemusta) tämä päivitys ei ollut oikein onnistunut. En ole ihan satavarma, että päivitys on lähtenyt edes onnistuneesti, koska kuulopuheiden mukaan tapahtumat uusien päivitysten myötä = 0 (vai oliko varmasti oikea päivitys oikealle laitteelle, koska kuulostaa hieman hassulta).