Paras 3D softa?

Discussion in 'Kaikki muut pelikonsolit' started by Arvilommi, Nov 28, 2007.

1. Arvilommi

Arvilommi Member

Trophy Points:
    16
    Niin mä tässä mietiskelin että mikäs olisi paras 3D (myös helpoin) 3D mallinnus softa .Ja laitoin tän tänne koska en löytänyt Ohjelmat osiota jonne olisin voinut tämän viestin laittaa. Ite olen käytelly kohta tollasen viikon tuota Blenderiä ( www.blender3d.org ) niin haluisin tietää teidän mielipiteenne ,ite en pidä 3D maxista (koska en osaa käyttää xD ) Terveisin: Arvilommi.

2. jststrtd

jststrtd Regular member

Trophy Points:
    26
    Asiasta ei suoranaisesti ole käytännön kokemusta, mutta luultavasti tolla blenderillä on hyvä alottaa. Ainakin meidän koulun koneissa on se ja sillä hajoitellaan mallinnuksen alkeita, että kai se on helpompi. Tietenkin laatu on myös omaa luokkaansa.

Kaveri alotti mallinnuksen Gamespace:lla ja on siirtynyt sittemmin 3Ds Max:iin, koska siinä on enemmän mahdollisuuksia. Tarkoitat kai tuolla 3d max:lla 3Ds maxia? En nimittäin löytänyt googlella 3D maxia vaan se oli 3Ds max.

Mallinnuskin on niitä aloja joissa tarvitsee kärsivällisyyttä rutkasti, eli kyllä mallinnuksen luultavasti vois alottaa ohjelmalla kuin ohjelmalla, kunhan jaksaa opetella asiat rauhassa :)

3. CP3O

CP3O Member

Trophy Points:
    16
    Ainakin 3Ds Max = 3d studio max..
    Mutta joo.. Tuo blenduhan on ihan ammattitason softa (lisenssi ostettu vapaaksi), ja on hyvä. Käyttöliittymä ja sisäistäminen on kuulemma vaikeampaa kuin esim. 3ds Maxissa, mutta kun sen oppii, on se todella hyvä, ainakin ilmaiseksi. Itse olen käyttänyt Blenderiä n. 1½ v. ja olen todella tyytyväinen.
    Linkkejä: Blender ohjeita suomeksi, hyvä sivusto: Suomalainen tuto - tuolla itse opetellut.
    Ja jos Lontoo taipuu hyvin, niin: Blender 3d: Noob to Pro

4. Arvilommi

Arvilommi Member

Trophy Points:
    16
    voisiko joku kertoa miten tota 3D maxia käytetään xD jos olisi joku opas .. ?? kokeilen tuota demoa jos olisi joku hyvä suomen kielinene opas aloittelijalle?

5. Feron

Feron Active member

Trophy Points:
    66
    Pikaisella googlettamisella (Googletin hakusanalla: "3Ds max opas".) löytyi tämä Word-tiedosto.

Suosittelen tutorialized.com sivustoa. Tutoriaalit ovat tosin englanniksi, mutta niiden avulla kyllä harjaantuu perustyökalujen ym. käyttö. Sivustolla on myös muiden ohjelmien tutoriaaleja.

Edit: Linkki.

Last edited: Dec 4, 2007
  6. FatlError

FatlError Member

Trophy Points:
    16
    eikös se blenderi ollut alunperinkin gpl lisenssin alainen.

7. digitalb

digitalb Member

Trophy Points:
    16
    Taitaa olla jo aika vanha keskustelu mutta olen itse käyttänyt 3d maxia opiskeluaikoina ja sitten aloin kokeilla Cinema 4D softaa.
    Sen jälkeen jossain vaiheessa huomasin että se on paljon intuitiivisempi ja nopeampi käyttää ja nyt olen käyttänyt ammattikäytössä 3 vuotta.
    Monet harrastajatkin kyllä käyttävät Cinemaa myös.

Ainakin Suomesta löytyy yksi uusi jälleenmyyjä:
    http://www.kraphik3d.com/c4d_fi.html

Last edited: Mar 18, 2009
  8. digitalb

digitalb Member

Trophy Points:
    16
    Blenderiä voi sitten sanoa ammattitason softaksi kun sitä voivat käyttää kaikki helposti ilman tuskailua. :D

Nythän oli haussa helppokäyttöinen 3d-softa. Blender ei todellakaan
    ole sitä.

9. Quiote

Quiote Moderator Staff Member

Trophy Points:
    46
    No ei ole ei. Jos haet helppoa 3d-ohjelmaa niin voisit tietenkin kokeilla yksinkertaistettua Google SketchUp ohjelmaa, sillä saattaisi päästä alkuun.

10. digitalb

digitalb Member

Trophy Points:
    16
    Varsin pätevä tuo on ja nykyään sillä (pro-versio) voi jopa rendata parempiakin kuvia. Monet ammattilaisen varsinkin
    arkkitehdit suosivat G.S:ia

Kokeilin muutaman kerran Google SketchUp:a ja sillä on hyvä tehdä vaikka 3d-tyyppisiä luonnoksia. Pro versiossa mallit saa myös eksportoitua varsinaisiin 3d-ammattisoftiin.

Olin yllättynyt että jotkut insinöörit vääntää sillä tosi monimutkaista suunnittelua esim.
    http://docs.google.com/Doc?id=dc837t9h_116hnzshgfn

Share This Page