Moi! Olis tarkotus ostaa oma kone, ja budjettihan olis max. 300e Koneella ainoastaan surffaisin netissä, editoisin vegas prolla ja photoshopilla. Ehkä välillä pelaisin tf2. Budjetti: n.300e Kasaus: Kasaan itse. Käyttöjärjestelmä: Löytyy valmiiksi Käyttötarkoitus: Editointi (vegas pro ja photoshop) kevyt pelailu. Kellotus: empä tiiä mitä tarkottaa.. en usko Mitä valmiina: Hiiri, näyttö, käyttis, kuulokkeet Optinen asema: En tiiä mitä eroa DVD ja bluray asemalla on.. ;( koko: Ei väliä -Näppikset voin ostaa erikseen, ei oo pakko mahtua budjettiin
Malli/esimerkkipohja konepaketin kysymiseen: Budjetti: 1000-1100€ Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä Käyttötarkoitus: Editointi ja kevyt pelailu Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: 500gb sata kovalevy ja HD6950 näyttis Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Bluray Koneen koko(ATX/mATX/mITX): mITX eli hyvin pieni Muuta huomioitavaa: -En halua ledejä, koneen tulisi olla hiljainen -Ssd kovalevy käyttöjärjestelmää ja muutamaa peliä varten -2Tb varastokovo -Saksasta tilaus onnistuu -Haluan dvb-t digivirittimen sekä wlan-vastaanottimen. -Tilaan mielelään jimmsiltä, silentrigistä tai systemastoresta -Olisi hyvä jos budjettiin mahtuisi myös Muumilaakson tarinoita dvd
Löysin jonku 6-8v. vanhan koneen osia, sieltä löyty joku ramimuisti (vai mtien se sanotaankaa? ) En tiiä onko tää se nimi mutta se oli joku "4gb ddr2 memory" Kannattaako sitä ees harkita?
Ei mene uudempiin koneisiin. Tuohon budjettiin kannattaa hakea käytettyä. Uutta ei tuohon budjettiin saa.
Ei käy nykyisiin koneisiin ja sama homma IDE DVD / Kiintolevyllä... Nyt on kyllä budjetti todella pieni ja menee hieman vaikeeksi... Tälläisessä olisi viellä järkeä ja tämän jälkeen putoo laatu/teho...
Riippuu kohtuullisesta ja siitä pystyykö keräämään rahaa kasaan edes hieman viellä? Älä nyt kuitenkaan mitään pakettikonetta mene ostamaan...
Threadin alottajalla ei todennäkösesti ole hajuakaan huonon ja kohtuullisen tietokoneen erosta, se kohtuullinen voi olla hänen silmissä hyvä ruoska mikä riittää, kun taas joidenkin mielestä täyttä kuraa. Budjetti kuitenkin vaan 300e niin tuskimpa häneltä 600e löytyy "kohtuulliseen" koneeseen.
Taitaa olla parempi että kerään siihen 600-800e sitä rahaa ja ostan sitte koneen, enkä ees harkitse ostoa vielä. Oon tottunu tämmöseen tonnin koneeseen (en tiiä ollenkaan onko hyvä, 1-2v sitte ostettu ja makso tonnin, joten en usko että ihan paska) niin mulla menis varmaan heti hermot vähä hitaammassa. Mutta kiitti kaikille ketkä autto!
Käytettyä foorumeilta ettii 300-350€ hintaan tai sitten tuo ylenpi 390€ hintaan... Saksasta tilatessa hinta tuli samaan postien jälkeen ja samalla huomasin, että SystemaStore myy halvemmalla muistei, kuin saksa.
Halvimmat kotelot ovat lähes puoli-ilmaisia. 10-20 euroa. Kasailin itse koneen vielä tuosta 100e pienemmällä budjetilla. http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/poytakone_mallia_0-200e-957172/ Osia metsästämällä eri puolilta Eurooppaa saattaa saada säästettyä tuostakin kympin-pari. Käytetyissä Suomessa tuntuu olevan aika paljon ilmaa. Toki yksittäisiä komponentteja voi ostaa käytettynä (esim. muistin), mutta muiden osien kanssa kannattaa olla varovainen. Shhh, kannattaa olla hiljaa ettei muisteihinkin aleta soveltamaan c-kasettimaksua.
Riippuu todella paljon, esim. huuto.net on täynnä käytettyjä sopuhintaan ja ylikalliilla. Ihan noin karkeasti ei voida sanoa. Vai meinasitko että kandeis tilata ulkomailta käytettynä ?