Siis homman nimi on se mitä jo otsikossa kerrotaan: Mikä onkaan paras ohjemlma .ogm-tiedostojen toistamiseen? Olen kokeillut BSPlayeriä mutta siinä ääni ja kuva ovat todella katkonaisia, Zoom Player puolestaan toistaa tiedoston kuten pitääkin mutta Zoom Playerillä ei vaan saa tekstityksiä mukaan samaan tyyliin kuten BSPlayerillä saa. Siis, onko teillä kokemusta .ogm-tiedostojen toistamiseen liittyen? Jos on, niin kertokaapa ihmeessä omista kokemuksistanne!
Se sama mitä käytän aivan kaikkeen: WMP6.4 WiMPistä saa viritettyä kevyen ja loistavan videosoftan lisähärpäkkeillä, mitkä todennäköisesti asennat koneeseesi vaikka käyttäisit "hienompaakin" softaa eli itselläni on seuraava vuori instattuna: -FFDShow (DivX, XviD toistoon) -audiofilters (AC3) -WinDVD4 (MPEG-2 -kodeekit SVCD:lle ja DVD:lle) -OGM DirectShow -filtterit (OGMien avaamiseen) -DirectVobSub (teksteihin) -DVD Genie (DVD-integrointiin WMP6:een ja regionien poistoon) ...läjä on kevyt ja kaikki pyörii smoothisti wanhalla lussulla P3/500:llani -- eli kukin kikkare käynnistyy VAIN tarpeen vaatiessa eikä sitä ole "integroitu" softaan, turvottaen softaa turhaan extrahärpäkkeillä. Ainoan jotenkin perustellun käyttötarkoituksen "hienoille" softille olen kuullut siitä, että jotkut ovat ehdottomasti sitä mieltä, että leffantekijät ovat aika tyhmiä kun kuvaavat niitä mustia raitoja leffoihin ja haluavat pan&scannata. Mistä tietysti pitäisi antaa 50 julkisesti suoritettua raipaniskua sunnuntai-iltapäivänä.
Jos haluaa hieman kehiteltyä versiota tuosta WMP:n mallista, kannattaa tsekata VobSubin tekijän, Gabestin, Media Player Classic. Vanha WMP on kyllä mainio ohjelma - ei uskoisi että jotain Microsoftin tekelettä voi kehua ihan estoitta
Kiitos, Boulder, vinkistä! Tuo Media Player Classic on juuri sellainen ohjelma mitä olen haeskellut: ohjelma joka toistaa tiedostot niinkuin pitääkin ja pystyy vielä lisäksi näyttämään tekstitykset!