Eli etsin parasta tiedostojen pakkausohjelmaa. Pitääkö olla ilmainen vai maksullinen:molemmat käy. Minkä kielinen ohjelma enkku versio käy myös ,mutta suomenkielisesta tulee plussaa. Minkä kokoinen ohjelma:koolla ei ole väliä. Pitääkö olla nopea vai ei:tässä tapauksessa nopeus on plussaa. Tehokkuus:mahdollisimman tehokas ohjelma.(pakkaa mahdollisimman tiiviisti tiedostot). Windows 32-bittinen vai 64-bittinen:64-bittinen ,koska koneessani on 64-bittinen windows 7 ultimate.(jos ohjelmasta ei löydy 64-bittistä versiota niin 32-bittinen toimii aika varmasti) Resurssien kulutus:mahd pieni. Tiedosto muodot:mahdollisimman monipuolinen. Pakkauksen kesto:mitä pienempi sitä parempi. Itse olen käyttänyt tuota winrar ohjelmaa,mutta ei ole tarpeeksi monipuolinen. 7Zipperiä en ole vielä kokeillut. Otan ihan kaikki ehdotukset/ideat vastaan ilomielin.
Hieman offtopiccia alkuun.. Tiedostojen pakkausohjelma ja käytetty algoritmi ovat hieman eri asioita. Saman algoritmin voi toteuttaa monella tavalla joten eri ohjelmissa voi olla huomattaviakin nopeus- sekä pakkaustehoeroja. Pakkaustehoon ja algoritmin valintaan vaikuttaa olennaisesti mitä ollaan pakkaamassa, esimerkiksi äänen ja kuvan pakkaamiseen on paljon parempia pakkausmuotoja kuin zip tai rar jotka on tarkoitettu häviöttömään yleispakkaukseen. Kuvia sekä ääntä voi myös pakata häviöllisesti jolloin purettu ääni/kuva ei välttämättä ole täsmälleen sama kuin alkuperäinen (pyrkimys on että eroa ei huomaa). Windows aikoina käytin IzArcia joka täytti ainakin minun vaatimukset monipuolisuudellaan ja maksuttomuudellaan. http://www.izarc.org/. Nopeudesta on vaikea mennä sanomaan.