kysyisin käyttäjiltä, että mikä on paras käytössänne/olette käyttänyt jotain palomuuria tai tietoturva ohjelmaa mikä on kattavin ja luotettavin? itselläni on tällä hetkellä käytössä F-Secure Internet Security 2007.. sanokaa mielipiteenne myös omasta palomuuristani kiitos vastauksista
Tutkin n. vuosi sitten kaikista Afterdawn sivustolle lähetetyistä HijackThis- logeista niissä käytössä olleet virustorjuntaohjelmat. Seonneissa Windows PC:ssä niitä esiintyi seuraavasti: F-Secure____42.2% Norton _____15.9% AntiVir ______12.7% AVG Free____10.5% Avast ________9.5% Norman _______9.2% Ainakin jonkinlaista osviittaa eri virustorjuntaohjelmien levinneisyydestä siitä voidaan tehdä, mutta tuskin niiden laadusta. Myös suhteet ovat voineet vaihtua vuoden kuluessa.
Käyttäisin mielelläni antiviriä, mutta mulla on vista ja aina skannatessa tulee 7 varotusta master boot sectorista: että pitäs aukasta ohjelma järjestelmänvalvojana, vaikka olen tehnykkin niin. Olisiko asialle mitään tehtävissä?
Avast on kaikkea muuta kuin kevyt. Päivityksen aikana vetää kyykyyn jopa C2D T5600, 1GB DDR2 koneen. Windows XP:llä. AVG on toimiva ja suhteellisen kevyt.
AVG 8.0:ssa on älyttömästi ns. False Positiveja. Listasi myös n. 600 windowsin omaa tiedostoa niihin. Sitä en suosittele käyttämään, ennen kuin niitä saadaan siitä karsittua pois.
+ Norton Internet Security + Antivir ja Outpost Jompikumpi noista. Jotkut valittaa Nortonin raskaudesta. Väittäisin, että esim. noiden kahden yllämainitun kokonaisuuden välillä ei juurikaan ole eroa raskaudessa. Ehdotonta plussaa NIS 2007 on se, että ei tarvi koko ajan olla vastailemassa jonkunnäkösiin kysymyksiin ja ilmotuksiin. Itseasiassa ei yhteenkään tähän mennessä. Vuoden verran NIS 2007 ollu koneella. Konetta olen skannaillut sillontällöin muillakin skannereilla, vainoharhainen kun olen. Ei ole kuitenkaan ikinä löytynyt mitään jämiä Nortonin jäljiltä.
Lienee koneessa jotain häikkää jos tuollaista ongelmaa esiintyy, tai jotain yhteensopimattomuutta. AVG:n uusin versio ei liene niinkään kevyt toiminnoiltaan.
eset smart security on kevyt ja hyvä vaihtoehto eikä tarvii jatkuvasti buuttailla, meni hermot 2 päivän sisällä norton 360 kanssa kun piti käynnistää uudelleen kerran päivässä kone....
Ei voi olla häikkää tai yhteensopivuusongelmia, kun tapahtuu kaikilla koneilla. Siis sillon kun se päivittää itsensä, niin kone jumittuu aika hyvin. AVG:n uutta versiota en ole vielä päivittänyt, kun vanhakin toimii.
F-Secure Internet Security 2008 on toiminut erittäin hyvin yhdessä Ad-Awaren ilmaisversion kanssa. Mikä pääsee toisen ohi, jää taas toisen tietokantoihin kiinni.