Mikä on paras ohjelma esim. divx videoihin katteluun? Mun mielestä BSplayer on ihan hyvä kun siinä saa laittaa nopeesti tekstit ja kuvakin on parempi verrattuna windows media playerii
WMP6.4 + ffdshow + ac3filters + WinDVD4:n MPEG-2 -kodeekki. Makuasioita Ja sen verran, että kuva ei takuuvarmasti ole BSPlayerissa parempi kuin WMP:ssä eikä toisinpäin, kun kodeekit ovat ne, jotka sen kuvan purkavat, eivät ohjelmat.
Makuasioitahan ne ovat. Itse käytän tasamäärin WMP:a ja BSplayeria. BSplayerin eduksi voi laskea sen, että jos kuvasuhde on leffassa väärin (Esim. turhan litteä kuva) voi kuvan helposti venyyttää silmää miellyttäväksi tietokoneruudulle.
.. kun taas Windows media player ei itse sitä osaa Käytän itsekin ffdshowta, mutta ainoastaan tekstitysten osalta. Tässä kodekki ja filtteri -viidakossa on niin hankala löytää sitä yhtä ja ainoaa oikeaa, kun asiaan liittyy paljon tottumuskysymyksetkin. Hyväksi havaittua tapaa kun on mielestäni turha vaihtaa jos selkeitä etuja ei näytetä toteen Ihan offtopic, dRD, miten tuo käyttämäsi 'quote' eli lainaus toimii? Itse kun en moista ominaisuutta ole palstalta löytänyt. Vai onko kyseessä vain pomojen etuoikeus Olisi ihan kätevä jos tekstiä voisi helposti lainata ilman sen kummempia kommervenkkejä.
Jep, kuten sanoin -- koko "paras toistosofta" on täysin omien mieltymysten mukaista. Itse inhoan kaikkea ylimääräistä, siksi WMP6.4. Jotkut taas rakastavat hilavitkuttimia ja käyttävät WMP9:iäkin onnellisena. Jatketaan hieman offtopic, eli nakkaat hakasulku auki, quote ja hakasulku kiinni. Sen jälkeen sitten lainattava osa ja sitten hakasulku auki/quotehakasulkukiinni. En ole jaksanut tehdä tuota "valmiiksi" koskaan, kun en ole keksinyt järkevää tapaa miten toimia, jos halutaan quotata nappia painamalla edellinen viesti, jossa onkin jo quotattu edellistä viestiä.
Jos se noinkin helposti toimii, niin se on ihan hyvä! Kokeillaan nyt varmuuden vuoksi. Kiitos vinkistä. Tästä on hyötyä tulevaisuudessa täällä keskustellessa.
Mielestäni paras softa on kyllä MicroDVD Player. En ole vielä löytänyt sellaista softaa joka pitäisi tekstitysten kokosuhteen suhteutettuna videon kokoon. Esim. BSPlayrissä normaali ikkunakoossa ei ole kiva katsoa tekstitystä joka täyttää puolet kuvasta. Tosin sen huonoihin puoliin laskisin että on vaikeakäyttöinen. BS Player löytyy myös koneesta sekä uusin Windows Media Player 9 joka on 8 versiota nopeampi omassa koneessa. Joskus kokeilin DivXG400 jossa oli mainio juttu se että tekstitys pysyi suhteessa mutta oli sekin hieman hankala käyttää joten olen käyttänyt yleensä kuitenkin MicroDVD'tä leffojen katseluun. Onko mitään muuta softaa joka muuten pystyisi siihen tekstityksen näyttämiseen suhteutettuna.
WMP 6.4 ja VobSub paketti on hyvä yhdistelmä, säätö varaa kyllä löytyy ja tekstin koon "lopullinen" vaihto..