parempaa grafiikkaa....ilman murheita...edullisesti

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by al1714, Mar 3, 2005.

1. al1714

al1714 Guest

Olen aikeissa hankkia näytönohjaimen 256Mb muistilla hintaluokassa 150€, (en laita lisää parikymppii niin saan paremman) olen katsellut GF6600 sekä Radeonin 9600 Pro malleja, kumpihan olisi hinta/laatu suhteessa parempi.
    Mitä mieltä Sapphire9600 pro Advatage.sta
    Sapphire 9600XT.tä
    olen antanut itseni ymmärtää että mitä korkeampi kello MHz sitä parempi ja pikseliliukuhihnoja ainakin 8-16
    mikä näistä on paras ja onko muita tässä hintaluokassa ylitse muiden.
    On myös paljon ollut keskustelua tehoista, miten raskaaseen käytöön 300 virtalähde riittää, ei kai ylläolevien ohjainten kanssa ole ongelmia.
    Täällä keskusteluissa on kuitenkin ilmennyt että, kaikissa ohjaimissa tuntuu olevan jos jonkilaista vikaa, milloin lämmöt nousee milloin näyttö sakkaa tai kuva on puuroa, uskaltaako tässä enää ostaa minkäänlaista ohjainta vai pitäisikö viedä liikkeeseen ja maksaa "asenuksesta" 50€, ei mielellään.

ASRock K7S8XE+
    AMD 2600+ Barton
    786/400DDR
    Hercules 9000 SE 125 Mb
    Hitachi Deskstar 7K250 160GB 8MB

bower 300W

2. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Kyllähän tuo 300 watin virtalähde riittää. Itte oon pyörittäny 250 Wattisella:
    Epox 8Rda3+
    Amd Athlon Xp 2200+
    512MB DDR400
    Club 3D Radeon 9600 XT
    Maxtor 80Gb
    Quantum 6GB
    Pari polttavaa cd-asemaa.

Tänne keskusteluihin tulee lähinnä valituksia kun näytönohjain ei toimi. Koko sivuhan täyttyisi hetkessä jos jokainen laittaisi viestiä jes mun näyttis toimii hyvin. :)

Itse kääntäisin ainakin katseeni tuolla Radeon puolella 9600 XT:hen. Mielestäni 256 MB muistia ei vielä tuossa 9600-luokassa ole tarpeellinen. Ennemmin kannattaa ostaa 9600 XT 128 MB kuin 9600 Pro 256 MB, jos pelikäyttöä ajattelee. Nehän taitavat olla samassa hintaluokassa. Tietysti jos on joku muu juttu, joka vaatii ehdottomasti 256 MB muistia näyttikseltä, niin toisinpäin.

Tuosta GF6600:sta sen verran, jos siihen päädyt, että katto sitten että ostat Agp-version nimittäin voi tulla vaikeuksia, jos yrität pci-e-väylästä laittaa emolevyysi. ;)

3. muxfolder

muxfolder Regular member

Trophy Points:
    26
    Omista kokemuksistani voisin sanoa kaikille Radeonin ostajille, että "varaudu ongelmiin". Missään ohjekirjoissa kun ei puhuta mitään mitä optioita voi kokeilla säätää että saisi sen kortin toimivaan vakaasti... Tämä taas aiheuttaa sen että helposti luulee että on saanut viallisen kortin. Täällä ollaan asiaa puitu sen verran että kannattaa tarkistella noita aikaisempia thredejä jos niitä ongelmia tulee.

Noin vertailukohdaksi.. Mulla on Connect3D:n Radeon 9600Pro 128m ja se on kyllä ihan hyvin riittänyt pyörittelemään nykyisiä pelejä tollaisessa 2800+ Bartonissa.

4. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Samoilla linjoilla, main stream näytönohjaimessa ei ole mitään hyötyä 256mb muistista.8 hihnaa on maksimi mitä budjetillasi saat(gf6600).Mhz:t eivät aina kerro totuutta, koska uusissa gpu:ssa edistyneempi tekniikka nostaa piirto nopeutta, samoin muistin kaistanleveys(128bit vs. 256bit) vaikuttaa asiaan siten, että 256bit on yhtä nopea kuin 2*samalla mhz määrällä toimiva 128bit muistiväylä.
    Paras vaihtoehto olisi radeon 9800 sarja, jos käytetty ohjain kelpaa,muuten 9600xt ja 6600 ovat aika tasaisia keskenään.

Share This Page