Joo elikkä hakusessa olisi paremman luokan näytönohjain, kun meinaa loppua tästä nykyisestä teho. Emolevy koneessani on Pegatron Corporation Violet, joka käyttää DDR2 muistia joten tarvitsen apua näytönohjaimen hankkimisessa. Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille.
Budjettina olisi 50e-150e, prossuna on AMD Phoenom x3 8750, Virtalähteen nimeä en selville saanut mutta tarra siinä oli jossa luki 240v ja kotelo on joku HP:n vakio kotelo.
Fiksuin päivitys tuohon varmaan on vaihtaa virtalähde esim. XFX:n 450/550W ja näyttikseksi joku käytetty HD 4000/5000 -sarjan kortti tai uutena enintään 6770. Koteloon mahtumisen kanssa ei luultavasti tule ongelmia, mutta kannattaa kuitenkin varmistaa.
Tai mittaisi itse. Mua aina vähän kummastuttaa, kun välillä tullaan nettiin kysymään mahtuuko joku osa koteloon, jonka itse omistaa. Helpoinhan se itse on mitata.
No kyllä se varmaa sinne mahtuu, mutta mietin että minkäslainen näytönohjain sopisi tähän emolevyyn ja powerin kanssa.
Googlen mukaan emossa pitäisi olla PCIe X16 -väylä, johon kaikki nykynäyttikset sopii. Powerin puolesta paha sanoa, kun ei tiedä mallia. Tosin ainut äkkiä mieleen tuleva laadukas 300W on jossain pakettikoneissa näkyvä Deltan malli. Eikä sekään mikään huippu ole, mutta eipä ihan varma pommikaan. Sen takia suosittelen powerin vaihtamista samalla.