Parempi näyttis!

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Hoyry, Oct 20, 2011.

1. Hoyry

Hoyry Member

Trophy Points:
    16
    Eli ois hakusessa parempi näyttis lähinnä pelaamiseen. Mitä suosittelisitte.

Tässä nyktyisen koneen tietoja:

Emo Asus M4A79T Deluxe
    Prosessori QuadCore AMD Phenom 11x4 Black edition 955 3200Mhz
    Näyttis ATI Radeon Hd 4870
    Piirisarja AMD 790FX, AMD K10
    Keskusmuisti 10240 MB (DDR3 SDRAM)
    Poweri Antec CP-850W

2. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Olis hyvä tietää minkäverran olet ajatellut sijoittaa hankintaan, poveri ei ainakaan rajoita asiaa laittoipa millaisen ohjainen tahansa.

3. Hoyry

Hoyry Member

Trophy Points:
    16
    Ei tarvi olla mikän maailman paras mut mitä mä sanoisin. 200-400e Minkälaisen tohon kokoonpanoon nyt kannattaa hommata.

4. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Trophy Points:
    26
    Eipä tuohon sinun kokoonpanoon voi liian tehokasta oikeastaan laittakaan. Prossu on sen verran hyvä.

Tuosta vaikka

5. Hoyry

Hoyry Member

Trophy Points:
    16
    Ihan kivalta näyttää. Onko muita ehdotuksia?

6. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    otitpa minkä tahansa, maksa se pari kymppiä enemmän erikoisjäähdytetystä versiosta, itsellä kans gtx 570 erijäähyllä, ei voi kuin kehua hiljasuutta ja viileyttä. Sigussa näät koko setin ja 3d markit. (prossun on suunnilleen saman tehoinen, kellotettu tosin.)

Last edited: Oct 22, 2011
  7. Rikama

Rikama Regular member

Trophy Points:
    26
    No olisi hyvä tietää pelaatko Metroa ja Crysistä vai Counter Strikeä ja BF kakkosta.

8. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Trophy Points:
    26
    4870:han riittää ihan kaikkeen peruspelaamiseen jos se toimii oikein (COD:it, vanhemmat BF:ät, CS.ät ym. vähän kevyemmät pelit. ) Mutta jos Crysis, BF3, Metro -linjalle lähdetään niin silloin olisi ihan asiallista hankkia tehokkaampi. Ja olettaisin että kysyjä aikoo pelailla näitä vähän raskaampia pelejä, koska eihän tuota 4870:aa muuten kannata vaihtaa pois.

9. Hoyry

Hoyry Member

Trophy Points:
    16
    BF3 ois tarkoitus ruveta hakkaan. Ja toi vanha 4870 pitää jo pahaa ääntä ja toinen tuulettimista pyörii vaan puolel tehol. Joten kohta se kosahtaa kuitenkin. Ja juu ei auta vaik kuin putsais. Eikä mitään tietoo mis vika.

10. Hoyry

Hoyry Member

Trophy Points:
    16
  11. leinmi

leinmi Active member

Trophy Points:
    66
    Toi GTX580 on nvidian tehokkain 1 piirin näyttis eikä toi 450€ oo mun mielestä paha hinta, vaikkakin ton GTX570 saa kellotettua suunnilleen samantehoiseksi

Last edited: Oct 23, 2011
  12. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    niin. Laskekaa itse kummalla on parempi hinta/teho-suhde, toki 580 kellottuu, mutta itse tulin siihen tulokseen etten raaskinut käyttää silloin 500e näyttikseen kun samantehoisen saa 299e

13. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
  14. Hoyry

Hoyry Member

Trophy Points:
    16
    Lueskeltuani nyt tätä vähän joka paikasta niin taidan päätyä seuraavaan.

http://www.tietokonekauppa.fi/?koodi=75553

2 syytä tähän. Ensimmäiseksi niin tuo on ilmeisesti päihittäny gtx 570 useimilla alueilla (himpun verran) ja varsinkin BF3 betas oli ollu parempi, ja sitä ois kuitenkin tarkoitus pelata eniten.

Toinen ja tärkeämpi syy on se et toi mun emo ei tue SLI:tä joten en vois jatkossa ostaa tohon toista gtx570 kuitenkaan mut tota 6970 mun emo tukee.

Vielku löytäis et mist ton saa halvimmillaan. Koitin googlailla mut en löytäny mitään hyvää. Oisko viel vinkkejä mist katella tai suora linkkikin käy jos on tietoo.

15. DjZorlag

DjZorlag Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuo on kyllä loppu mutta laitetaan kuitenkin. Radeon 6970. Tosi hyvä jäähdytysratkaisu, mutta ongelmia varmasti tulee jos crossfireen meinaa laittaa. Kyseessä 3 korttipaikan kortti.

E: En sanoisi kuitenkaan että 6970 olisi nopeampi kuin GTX 570. Suunnilleen samassa teholuokassa liikutaan.

Last edited: Oct 24, 2011
  16. Hoyry

Hoyry Member

Trophy Points:
    16
    No mulla ainakin lukee et 4 ois vielä. Sanoinkin että himpun verran. 570 voitti jossain osa-alueilla ja 6970 taas toisilla. Mut siis tosi samanlaiset kortit on kyl.

Ja juuh toi kolmipaikkanen ei käy koska en saa koskaan mahdutettua kahta tohon koppaan. Kaks kakspaikkasta menee viel.

17. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    itse olen käyttäny 4870cf ja vaihdoin siitä gtx 570hen, ja todella tyytyväinen olen. En tiedä kyseisestä 6970 sestä, mutta tyytyväisyys takuun voin ainakin gtx:sälle antaa. Hiljainen ja tehokas twin frozr on ainakin.

18. Hoyry

Hoyry Member

Trophy Points:
    16
    Tuli sit tosiaan tilattu toi Gigabyten Radeon HD 6970 kolmel tuulettimel. Kiitokset kuitenkin kaikille vastaajille. : )
    -

19. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    aika fifty/fifty ainakin tehojen puolesta kumman ottaa, voisitko (ainakin minulle jos ei tähä threadii) antaa käyttäjä kokemuksia mm. melusta, lämpötiloista mahdollisista bugeista? haluisin vaan tietää kokemuksia, ja olla sen verran viisaampi :)

20. Hoyry

Hoyry Member

Trophy Points:
    16
    Kirjoittelen heti jotain tänne kunhan ton saan ja oon ehtiny vähän testaileen. Jos ei ala kuulua niin muistuttakaa. ; )

Share This Page