käytin tossa auslogiksia ja nopeehan se on ei analysyi ja sai poistettua mukamas tietyn verran mutta kun sitä ennen panin ylös paljon 5 eri asemalla winukan kautta on pirstaloitunut niin ei tuon pyörityksen jälkeen ne winukan lukemat ollutkaan yhtään laskeneet. eli tais olla iha hyädytyön ohjelma.
Mielestäni eheyttäminen on, ainakin säännöllisesti ajettuna, aika turhaa hommaa nykyaikaisella koneella ja levyillä. Tiedän että tästä tulee silmille, vannoohan moni eheyttämisen nimeen, mutta itse en huomannut eroa enää nykyään. Mutta itse aiheeseen, eikös maksullinen PerfectDisk ole ainakin kehuttu softa.
eipä ole itsekkään tullut eheytettyä kuin kerran 1v sisään ja silloinkaan en huomannut mitään eroa, senkin tein lähinnä sen takia kun pidin koneen "siivous" talkoot kun tuntuu että aina välillä kertyy noita ohjelmia mitä on kerran tarvinnut. E: ja siis ihan omaa windowssin softaa käytin tähän.
Onhan näitä eheytysohjelmia tarjolla (jos välttämättä haluaa kokeilla): http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/439972#2669579
Tjaa, itse Win7:n omalla eheytyksellä eheytän koneen aina silloin tällöin kun sen nettisurffailun ohella pystyy hyvin tekemään. Mieluummin varman päälle. Mutta enpä kyllä siitä maksaisi, eli ihan windowsin omat riittänee..
Kaikki haukkuvat eheytyksen merkityksen, kun ovat kokeilleet windowsin omaa. Älkää tuomitko eheytyksen merkitystä tämän perusteella. Windowsin eheytystoiminto on mielestäni täysin turha ja hyödytön. Jos windowsin oma eheytysohjelma olisikin loistava, ei ulkopuolisia eheytysohjelmia olisi järkeä tehdä, ainaakaan maksullisia sellaisia. Itse olen kokeillut Diskeeper 10, joskus aikoinaan. On hyvä. PerfectDisk tuntuu olevan aika hyvä. Ainakin perfcectdiskissä on hyvät asetus-mahdollisuudet. Esim. jos asennat ohjelman, tämän jälkeen se automaattisesti eheyttää sen tilan, mihin ohjelma asentui. yms. näin säästät aikaa eikä ohjelmaa tarvitse turhaa enää raksuttaa montaa tuntia. Eheyttäminen kannattaa aloittaa jo sillon, kun on windowsin juuri asentanut. Ei eheytyksestä enää suurta hyötyä ole, jos sulla on jo kovalevy 90% täynnä kamaa ja kaikki aivan sekasin. Niin tuli vielä mieleen. Ainakin omassa koneessa olen nyt huomannut kongreettisen eron. Vuosi sitten, kun asensin seiskan. en käyttänyt eheytystä. Ainoastaan ccleaaneria yms. siivousohjelmia. Pariviikkoa takaperin asensin winukan uudestaan. Olen nyt säännöllisesti käyttänyt eheytystä. Kovalevy tuntuu tomivan huomattavasti paremmin; hakeminen, siirtäminen C:ltä -> D:lle, yms.
No omat kokemukset eivät perustu pelkästään Windowsin omaan eheyttäjään. Mutta kukin tyylillään. Ja vaikutushan se on plasebo-vaikutuskin