käytössä on mandrake 10.1. Mikä ohjelma olisi paras internet serverin pitämiseen? Sitten toinen aloittelian kysymys: miten saan asennettua armyops230-linux.run tiedoston? kiitos jo etukäteen
Parhaan kysyminen on vähän "riskialtista"... Seurauksena voi olla pitkästi eipäsjuupasta Mutta Apache on yksi suosituimmista jos WWW-serveriä tarkoitat (Intter Nettihän on paljon muutakin kuin www-sivuja). America's Armyn asennusta en tarkasti enää muista, mutta komentorivillä kirjoittelet ko. tiedoston hakemistossa [bold]sh ./armyops230-linux.run[/bold] ? Vaatii varmaan rootin oikeudet..
tuo AA:n asennus sanoo ettei tiedostoon kytkeydy toimintoa eikä se myöskään siihen mitään kytkemään suostu
en tiedä onko näillä väliä... sh ./armyops230-linux.run noin sanottii... mun nvidian .run tiedosto meni ilma ./ elikkä kokeile vaikka ei pakolla auta.. sh armyops230-linux.run olitko roottina... kaikki käskyt ei toimi muute...
Höh! Rootilla pitäis olla kaikki oikat. Varmista, että menit rootiks oikein. su salasana sh ./armyops230-linux.run
olen kyllä aivan varma että olin roottina koska linux varoitteli esim irc:n käytöstä koska olin roottina. Silti tulee ilmoitus ermission denied
itse olen huomannut että jos toiminto on väärä/ei käytössä nii roottinakin tulee tuo... mutta sh ja .run-tiedoston nimi on kyllä ihan toimiva... jännä juttu...
Elikkä mitä teen väärin? Kirjaudun sisään roottina, kirjoitan päätteeseen sh sitten enter ja seuraavaksi kirjoitan americas armyn tiedoston sijainnin ja tiedosto nimen rivi on suunnilleen tälläinen sh: /home/lauri/armyops230-linux.run: Permission denied näin olen sen ohjeista ymmärtänyt tehtäväksi
Turhaa ja riskialtista (jos graafisesta kirjautumisesta kyse). Kirjaudu omalla tunnuksellasi, konsoli auki, kirjoita [bold]su[/bold], paina enter, anna rootin salasana ja paina enter. Nyt tässä "konsolissa on" rootin oikeudet. Tuossa menee varmaan väärin, kirjoita [bold]sh ./armyops230-linux.run[/bold] ja vasta sitten enter (voi toimia myös ilman pistettä ja kauttaviivaa. EDIT: lisää rautalankaa
taishan se vika löytyy.. eli tosiaankin ei sh:n jälkee vielä enterii.. ei varmaa löydä käskyy ja tulee permission denied...