Pari kysymystä Emulesta...

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by melonfant, Apr 7, 2005.

1. melonfant

melonfant Regular member

Trophy Points:
    26
    Kun kaikki kerran ovat kehuneet Emulen loistavaa tiedostojen löytämiskykyä, niin pitihän minunkin kokeilla. Pari kysymystä tuppasi kuitenkin mieleeni, Eli

- Vaikuttaako se kuinka paljon itse jakaa, siihen kuinka helposti muilta saa ladattua. Itse en nimittäin ole saanut vielä oikein mitään ulos, kun kaikilla käyttäjillä tiedosto näyttää olevan ihan hirmusesti jonossa (tyyliin 571 tai vastaavaa), eli mistä johtuu että kaikki tuntuu olevan kauheasti jonossa, eikä tiedostoja saa mitenkään ladattua.

- Mitä tuo priority tarkoittaa transfer välilehdellä. Sen voi valita joko auto, high, normal tai low. Mitä merkitystä sillä on?

- Ja mitä tuo "cannot connect LowID to LowID" tarkoittaa? (myöskin transfers välilehdellä)

2. jokke70

jokke70 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mitä enemmän jaat sitä enemmän keräät pisteitä ja mitä enemmän pisteitä niin sitä nopeammin etenet listalla ja pääset lataamaan. Low id oli muistaakseni ettet pääse joka serverille ratzorback:iin ei muistaakseni päässyt jos oli lowid. jos sulla on xp ja käytössä on xp:n oma muuri niin se muuri estää higid:n elikkä jos otat pois käytöstä xp:n muurin niin pitäisi muuttua korkeaksi tunnisteeksi. Onhan sulla muuten käytössä palomuuri? Muukin kuin xp:n muuri. Nämä asiat mitä kirjoitin oli muistin varassa kirjoitettu koska en ole enää muulia käyttänyt aikoihin.

3. jannne

jannne Regular member

Trophy Points:
    26
    LowID johtuu siitä että ole palomuurin/tms vastaavan takana ja muut eivät saa sinuun yhteyttä. Ja kun latusta aloittelee kannattaa tosiaan odotella hetki, sillä harvoin lähtee heti lataamaan. Itse teen niin että pistän parikymmentä tiedostoalataukseen, niin muutaman minuutin päästä tavaraa tulee jo kaistan täydeltä.

4. dumdidum

dumdidum Member

Trophy Points:
    16
    Priority merkkaa vaan sitä, miten kaista jaetaaan tiedostojen kesken jos tulee täysillä lataukset.
    Silläkään ei mielestäni ole väliä kuinka paljon jaat, kunhan vain upload on koko ajan täysillä menossa, niin pisteitä kertyy.
    Ps.Emulen saa myös suomenkieliseksi asetuksista jos haluaa.

5. melonfant

melonfant Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä multa palomuuri löytyy. Olisiko sitten noudatettava jotenkin erityistä varovaisuutta Emulea käytettäessä?

Siis vaikuttaako se, kuinka paljon itse jakaa siihen kuinka muut antavat ladata? Vai häh? Ja mistä kohdasta tuon uploudin saa "meneen täysillä".

Last edited: Apr 9, 2005
  6. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Eli uploadin voi ite määrittää asetuksista, kun menee yhteys paikkaan joka löytyy asetuksista! Ja se kuinka paljon voit ladata ei sinänsä riipu kuinka paljon jaat vaan se vaikuttaa siihen kuinka nopeasti pääset jonon ohi tai pääsetkö ollenkaan! Eli kannattaa laittaa pari semmoista tiedostoa jakoon jota ladataan paljon, esim. vaikka aikuisviihdettä :D ja itse olen huomannut että enemy territory on myös suosittu ja sitä saa jakaa laillisesti (kai) Ja sitten vaan ne jutut lataukseen jotka haluat ja sitten taas odotellaaan.. ;)

Share This Page