Huomenia! Muutama ehkä vähän tyhmäkin kysymys... Ostin HP:n kannettavan jossa on Vista Home Premium. Pari päivää olen tätä käyttänyt ja ihan tyytyväinen oon koneeseen ollut, tosin meinaa tihkasta tuo vista -käyttöjärjestelmä. 1 kysymys kuuluu: Kuinka Vistasta saisi kevyemmän? Kannettavassani on muistia 2Gt ja tuplaydin prosessori jne. eli tehot pitäis riittää vistan pyörittämiseen, right? XP:n jälkeen tuntuu vaan aika raskaalta käyttikseltä ja kaikkia hienouksia on vähän turhan paljon. tuntuu syövän muistia aika ilosesti, saisko tästä vähän kevyemmän? 2 kysymys: Toimiiko esim. pari vuotta vanhat pelit vistassa, vaikka laitteistovaatimuksissa ei puhuta vistasta? vai pitäiskö vaan pelata uudempia pelejä?? 3 kysymys: ens viikon aikana soitan HP:n tukeen ja pyydän niitä lähettämään XP:n asennusmedian, kuulemma ilmaiseksi lähettävät. ajattelin että kumminkin laittaisin tähän XP:n, on se sen verran tuttu ja (turvallinen??). mutta onko mitään järkeä? tietysti nää on ihan makuasioita mutta kannattaako uuden kannettavan vista käyttistä mennä vaihtamaan XP:seen? olis huvä homma jos johonkin kysymykseen sais vastauksia, kiitoos jo etukäteen!
Vastaan vain tuohon ensimmäiseen, siltä varalta että jos kuitenkin pidät Vistan. Nopeuta konetta karsimalla turhia ohjelmia, palveluita ja ominaisuuksia
Poista turhat käynnissä olevat prosessit,niitä on jonkun verran.Lataa kevyemmpi virus torjunta,koneessa on varmaan norttoni? 2.Jotkut toimii toiset ei 3.Voihan sitä aina kokeilla,mutta itse olen ihan tyytyväinen vistaan.
Kyllä mä taidan pitää vistan, aina vaan tuntuu paremmalta kun valikot tulee tutuksi jne. Aivan loistavan vinkki -sivuston oot tehny yamaneko, kiitos! juuri tuollasta suomalaista sivustoa oon yrittäny ettiä... jusa38: kyllä vain, norttonipa se tässä pauhaa, en tykkää yhtään. onkos vistalle vielä mitään ilmaisia ja luotettavia ohjelmia? tämä norttoni kyllä varmasti pelittää hyvin, mutta tuntuu että on melkonen muistisyöppö(?) XP:ssä käytin AVG Free Editionia + Sygate Personal Firewallia, tykkäsin! eikä ollut onkelmia.
Ilmeisesti Aviran AntiVir tai Avast! ovat parhaimmasta päästä ilmaisissa virustorjuntaohjelmissa. Ovat myös kevyempiä kuin Nortonit, F-Securet jne.. (?)
minä kanssa ostin viikkositten HP:n dv5619tx ja kyllä kaipaan sitä entistä XP:tä no onhan se tässä pöytäkoneessa ........hyviä ohjeita mutkun mun kone on englaniks ja suomeks ohjeet enkä ole oppinut kaikkia ammatissanoja ,joten se pikkusen takkuilee , no eiköhän se tästä .....yks juttu ihmetyttää kun ostin uuden koneen niin siinä on jo tavaraa sisällä miltei 40 GB se sanoo että "levyllä vapaata 99GB 140GB:sta" ja HDD pitäs olla 160GB menee mulla pikkusen ohi , ei osu korvien väliin kaikki ...kävin kaupassa valittamassa ja ne sano että se on ihan varmasti 160:nen
VelJoonas, se todellinen koko ei oo 160GB.. ja jos haluat XP:n koneesees nii soittoa vaan HP:n tukeen niin lähettävät sulle XP:n asennusmedian.