Pari ongelmaa

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by raappis, Aug 26, 2005.

  1. raappis

    raappis Member

    Joined:
    Jul 19, 2005
    Messages:
    8
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Oon ihan noobie tässä linux hommassa ja nyt olis semmonen homma että pitäis saada kunnon musiikki soitin tähän rämmeliin ja sen pitäis olla semmonen että siinä olis kunnon kirjasto josta vois HELPOSTI hakea biisit ihan vaan ihan vaan orkesterin nimen mukaan eikä tulis semmonen he****in pitkä valikko jota joutuu selaamaan puoli päivää.
    Tähän oon löytäny tällä hetkellä amaroKin...siinä on paras kirjasto tähän mennessä.

    MUTTA MUTTA...kun ei suostu päästää mitään ääntä ! Eli urputtaa että
    " [GStreamer error] ALSA device "default" is already in use by another program "
    Kokeilin tossa GStreamer toistijärjestelmässä kaikkia tarjottuja "output pluginejä" mut ei auttanu.

    Sitten vaihdoin ton GStreamerin toistojärjestelmän Helixiin mut se taas sanoo että:

    "Toistojärjestelmä helix-engine väittää, että se ei osaa soittaa MP3tiedostoja.
    Halutessasi voit valita toisen toistojärjestelmän asetuksista tai tutkia nykyisen toistojärjestelmän käyttämän toistokirjastojen asennusta.
    amaroKin käsikirjan usein kysytyt kysymykset-osasta saattaa löytyä hyödyllisiä tietoja."

    oon yrittäny etsiä netistä jotain codecki hommaa tohon mp3 ongelmaan mut mitään en löytäny

    Joten mitä pitäis tehdä?
    ...kun on tämmönen liinuksi hässäkkä (Fedora core 4)hommattu niin sitä käytetään vaikka äänettä,mut olishan se kivempi äänen kanssa...
     
    Last edited: Aug 26, 2005
  2. juppe22

    juppe22 Active member

    Joined:
    May 27, 2002
    Messages:
    2,660
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    amaroK on ihan hyvä soitin...omat suosikkini on kuitenkin mpd ( http://www.musicpd.org/ ) jollain GUI:lla ja Muine ( http://muine.gooeylinux.org/ )...

    Kokeileppas ottaa joku sound daemon käyttöön (esim. arts tai esd), riippuen siitä, että mitä desktoppia tai wm:ää käytät...oletuksena KDE:n mukana tulee arts ja Gnomen mukana esd (jos et käytä KDE:tä tai Gnomea, niin asenna sitten, vaikka esd) sitten laitat esim. amarokin käyttämään arts:ia ja kaikki muut ohjelmat samoin, niin pitäisi alkaa äänet toimimaan (vaikka usealla soittimella samaan aikaan)...
     
    Last edited: Aug 27, 2005
  3. lauritx

    lauritx Regular member

    Joined:
    Mar 4, 2004
    Messages:
    488
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo jos kde niin arts engine. Mulla uusimmassa amarokin versiossa jotekuten pelittää gstreamer mutta arts edelleen parempi.
     
  4. lettas

    lettas Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 3, 2003
    Messages:
    4,407
    Likes Received:
    218
    Trophy Points:
    93
    Asenna ensin paketti amarok-engines aptilla (kai asensit amarokin myös käyttäen aptia?) , eli sudo apt-get install amarok-engines. Mp3 pitäisi soida komennon sudo apt-get install lame :n jälkeen.
     

Share This Page