Pari ongelmaa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Zou-Nou, Dec 5, 2005.

  1. Zou-Nou

    Zou-Nou Member

    Joined:
    Jan 15, 2005
    Messages:
    70
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minulla ois tässä pari ongelmaa:

    Mitenkä saisi poistettua tollasen valikon tossa koneen käynnistyksen alussa siinä siis kysytään, että käynnistetäänkö windows xp home edition vai windows xp home edition(boot screen). Toi tuli silloin kun vaihoin style xp:llä ton boot screen jutun ja nyt haluasin ton pois. Poistin ton jutun jo style xp:stä mutta silti tuo pysyy.

    Sitten toinen. Kun käynnistän koneen tulee myös valikko jossa kysytään käyttäjää. Haluaisin että se käynnistyisi aina käyttäjällä X , kuten se ennen käynnistyi.

    Ja sitten vielä yksi. Kun haluan mennä nettiin niin minun pitää erikseen yhdistää netti ja sitten vasta voi mennä mozillaan, eli haluasin että se netti olisi päällä heti kun käynnistän koneen. Minulla on siis adsl yhteys.

    Tuossa siis kysymykset oli ja toivottavasti ymmärrätte tuosta selityksestä jotain, ja jos ette niin pyytäkää selvennystä.
     
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    käynnistä -> suorita -> msconfig
    tuolta löytyy boot.ini välilehti josta tuon turhan boot valinnan voi poistaa (kannattaa kumminkin olla huolellinen ettei poista väärää valintaa)

    http://support.microsoft.com/?kbid=315231
    tuossa tuo automaattinen kirjautuminen.

    Suurin osa koti ADSL liittymistä on aina päällä mallia joten minkälainen ADSL ratkaisu on käytössä?
     
  3. Zou-Nou

    Zou-Nou Member

    Joined:
    Jan 15, 2005
    Messages:
    70
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    öö... en tiiä ihan mitä tarkotit mutta mulla on baanan 1m/512kbps yhteys.
    Niin ja kiitti noist neuvoist;).
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    PPPoE liittymillä pitää aluksi kirjautua että tuo netin käyttö onnistuu.
    http://www.kellys-korner-xp.com/xp_p.htm#xp_pppoe
    eli siitä yhteyskuvakkeesta pikakuvakkeen jonka kopioi sitten tuonne käynnistä/start -> ohjelmat/programs -> käynnistys/startup kansioon, yhteyden asetuksissa pitää olla salasana ja käyttätunnus tallennetuna.
     

Share This Page