PC-digi TV / MTV3 tietokoneen näytöltä

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by aalperi, Mar 28, 2006.

1. aalperi

aalperi Member

Trophy Points:
    11
    Hei,
    keskusteluja löytyy jos jonkin moista aiheesta, mutta tarvitsisin yleispäteviä ja alkuun auttavia vastauksia.

Haluaisin käyttää tietokoneen näyttöä televisiona. Kaikissa keskusteluissa, joita luin, neuvottiin kytkemään näyttö televisioon. Entä jos ei ole televisiota? Miten voisin kytkeä näytön suoraan HTV kaapeliin, vai voinko edes? Jos kytken näytön televisioon tarkoittaako se sitä, että tv pitää olla päällä kun haluan tietokoneelta töllöä tuijottaa? ja näkyykö minulla vain se kanava, joka televisiossa on päällä?
    Miten tämä nyt siis toimii?
    Mitä tällainen virittely mahdollisesti vaatii? TV-kortin?! Digi-Analog? Piuhoja, S-video? Ohjelmia, mitä?
    Toiseen suuntaan homman olen saanut toimimaan, tekstit, äänet ja kaikki. Kiinnostaisi nyt tuo television katselu omalta näytöltä.

Toivottavasti vastaavaa keskustelua ei ole jo aloitettu, ainakin yritin etsiä. Ohjatkaa minut sitten oikeaan paikkaan, jos tämä huono täällä.
    Kiitos!

2. zaragoza

zaragoza Member

Trophy Points:
    11
    Lähtisin asiassa liikkeelle siten, että tutkisin, minkälaisia liitäntöjä siinä näytössä on.
    Mulla ainakin on DVI ja VGA. Mielestäni kumpikaan noista ei ole tuettu yleensä TV-vastaanottimissa ( ihan uusimmissa voi olla ). Juuri eilen katselin PC-kaupan ikkunaa, siellä oli pienikokoinen mokkula.. DVB-T-USB- systeemi ( tai sinulla DVB-C, vai mikäs se kaapeli olikaan..), eli näköjään DIgitaalivastaanotin josta usb-liitäntä PC;hen. Laadusta en tiedä. Kyllä tietysti pitää jossain välissä olla vastaanotin. Kaiikkein siistin homma olisi varmaankin tuommoinen PC;n DIGI-TV-lisäkortti. Niissä vaan oli vuosi sitten tehdyssä testissä jonkin verran ongelmia, lieko tilanne parantunut..

3. zaragoza

zaragoza Member

Trophy Points:
    11
    Ai niin,, sitäpaitsi, jos hankit PC:lle digiTV- kortin, niin varmaan löytyy hienoja ohjelmia, joilla saat jopa talletettua lähetyksiä. Siinähän sulla olisi tallentava digiboksi. Tätä olen jo itsekin suunnitellut. Kunhan löytyisi hyviä kortteja.

4. aalperi

aalperi Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos vastauksistasi!
    Tuo PC-digi kuulostaisi hyvältä vaihtoehdolta! Ei tarvitse erillistä digiboxia myöhemmin.
    Pidetään keskustelua yllä tuon PC-digin osalta, haluaisin kuulla ihmisten mielipiteitä! :)

5. aalperi

aalperi Member

Trophy Points:
    11
    Juttua löytyykin tuolta Digi-tv:n alta!

Share This Page