Pc-kaupassa tinkiminen

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by puujo, Jul 19, 2009.

1. puujo

puujo Member

Trophy Points:
    11
    En keksinyt muuta aluetta, joten laitoin viestin tänne.

Pystyykö pc-kaupassa tinkimään, jos ostan koneen osissa. Onko se yleistä/suotavaa.

2. tubbana

tubbana Active member

Trophy Points:
    66
    no mitä haittaakaan siitä voi olla, yleensä kyllä hinnat on jo niin alhaalla kilpailun takia että ei ne pysty antamaan periksi vaikka ostaisit isojakin läjiä

3. Maikou1

Maikou1 Regular member

Trophy Points:
    26
    Aina voi yrittää. Esim. jos konepaketti maksaa 872e, nii on itse ainakin tinkisin hinnan 850euroon.

4. Zufushiki

Zufushiki Regular member

Trophy Points:
    26
    Eipä sitä oikein helposti pysty. Itse kun olen ollut tietokone liikkeessä töissä, niin katetta ei paljoa ollut, suuresta määrästä ehkä pystyi pyöristämää. Mutta ainahan kannattaa yrittää, jos tinkimisen jalon taidon osaa.

5. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Myyjän näkökulmasta sanoisin että kauheasti tinkimisvaraa ei yleensä ole, kun katteet on sen verran pienet nykyään. Sitten taas jos olen itse asiakkaana niin jos jotain oikein arvokasta ostan (hinta muutama sata euroa) eikä kyseessä ole mikään päivän lehdessä erikoistarjouksessa ollut laite, niin silloin voi kokeilla tinkiä. Mutta jostain alle kahden sadan tuotteesta en viitsi edes kysyä, kun sen tietää että yleensä sitä tinkivaraa ei juurikaan ole.
    Itse kun ostan jotain niin seurailen hintoja ja valitsen sen halvemman kaupan, enkä mene siihen kalliimman hintatason liikkeeseen ja yritä sitten tinkimällä saada hintaa alas.
    Tähän liittyen, myyntipuolella saa välillä jälkikäteen nauraa kun asiakas tulee, kiinnostuu tuotteesta x ja aikoo ostaa sen, sitten seuraa ehdotus "tuolla kaupassa x se maksaa vain x euroa." Älyttömin tapa tinkiä mitä itse tiedän. Kannattaa varmaan mennä sinne kauppaan x sitten ostamaan se.

Share This Page