jotenkin vaan tuntuu että jos pc:lle tulee peli ensin ja se on huippu niin konsolipuolella ei pystytä siihen vastaamaan! call of duty ja far cry nyt esimerkkeinä. toki käy toisinpäinkin halflife ykkönen ps2 versiona oli päivitetty versio pc:n vastaavasta. mutta millainen on teidän mielipiteenne? jos pystytte listaamaan parikin peliä ps2 versiosta paremmaksi, niin se palaute olisi tervetullutta! en suinkaan morkkaa konsolipelejä vaan haluaisin vain että jonkinlaista vertailua olisi edes olemassa ja se tulee teidän kautta!
No niin no, eikö sekin ole vähän koneesta kiinni että onko pc:llä paremmat graafiikat ym. kun konsolilla. Itse olen muuten pelattavuudelta sitä mieltä että sotapelit ja semmoiset missä tarvitsee hiirtä niin on parempia pc:llä. Mutta sitten taas gta:t ja autopelit ym. Ovat kyllä parempia konsolilla...
hiiri+näppis on ihan lyömätön yhdistelmä fps-pelejä pelatessa. Kyllä pc-pelaaminen jotenkin monipuolisempaa on kaikkine asennus ja päivitysrumbineen, mutta antoisampaa myös..tosin jos en pelaisi verkkopelejä niin varmaan tulisi jotain konsolia hakattua...?
.. ja yleensä konsolille tehndyt pelit käännettynä pc:lle on yleensä potaskaa lukuunottamatta muutamaa GTA- sarjalaista. Sama pätee noihin pc:stä konsolille käännetyille peleille. Uudet pelit mukaanlukien half-life tehdään jo suunnitteluvaiheessa kaikille alustoille, ja jälkikin on sen mukaista. On eri asia että jaksavatko konsolit pyörittää kaikkea mm. doom3:sta.
Totta. Mikäli peli on ensiksi suunniteltu vain yhdelle alustalle, on sen kääntö toiselle yleensä tökkinyt..
Siis tietääkseni PC:lle voi tehdä parempia pelejä noin niikun ainakin grafiikkaa ajatellen. PC:n pelit ovat myös (yleensä) paljon halvempia kuin konsolipelit. Siihen en syytä tiedä. En voi mitenkään käsittää miten joku voi pelata nyt esimerkiksi jotain räiskintäpeliä (vaikka noita Far Cryta ja HL²:sta) konsolilla kun ei ole sitä hiirtä ja näppistä. Edit: Pieni lisäys.
pc- pelit on halvempia ehkä jo sen takia että esim. konsolipeleistä tulee lisenssi ym. maksuja! ja ei munkaan ajattelutasolle yllä ajatus että tiettyjä pelejä olisi luonnollisempaa pelata kuin hiirellä ja näppiksellä!
Samaa mieltä, välillä kaverilla pelaillut Haloa Xboxilla ja siitä tatilla tähtäämisestä ei tule mitään. Autopeleihin tatti-ohjaus taas sopii hyvin. Ja esim GTA-pelit "vaatii" gamepadin, johtuen siitä että peli on suuniteltu alumperin PS2:lle.
Epäilen myös yhdeksi syyksi pcpelien halvemmuuteen sitä, että halutaan pitää waretuskynnystä matalemmalla. kaikki eivät osaa konsulipeleistä "päkkäreitä" tehdä, urpokin osaa imasta netistä pelin.
Itse pelailen eniten auto simulaatioita ja pari konsolia omistaneena olen todennut ettei niitä löydy konsoleilta. Onhan siellä Gran turismoa ym...mutta eipä niitä oikeen simulaatioiksi voi sanoa. Joten siitä syystä olen nykyään pysynyt pc:n puolella. Loistavia strategioita löytyy myös pc:ltä huomattavasti enempi, ne vaan vaatii aikaa mitä ei aina tahdo löytyä. Konsoleilta löytyy kyllä sitten monia pelejä joita toivoisi olevan PC:llä, kuten NHL2K sarja, Fight Night, kaikenlaiset mätkintä pelit ym...Yleensäkin tuommoista actionia löytyy aika paljon. Ja pelailukin on jotenkin rennompaa kun voi löhötä sohvalla pelaillessa. (harvemmalla on sohva monitorin edessä) Ja onhan se totta että fps pelejä on helpompi pelata hiirellä ja näppäimistöllä, mutta kyllä tuohon padilla pelailuunkin yllättävän helposti tottuu vaikka se osuminen vaikeampaa onkin.
Jos on pc niin ei peliasemaa eikä ristilaatikkoa kannata ostaa. sen verran samanlaisia on pelit ja pc:lle usein parempia ja halvempia(ainakin räiskinnät, seikkailu/autopelejä en kommentoi). ainoastaan nintendon konsolit tarjoaa erilaista valikoimaa, mutta nämä pelit ovat toisten ehdottomia lemppareita ja toisten mielestä taas aivan liian lapsellisia. johtuu vähän. jos on huippu pc niin pleikkari ja xbox on turhia
olen samaa mieltä gran turismot pc:lle , mutta ei kannata nuolaista ne kun ovat sonyn ja niitä ei pc:lle tule. mutta tulevat scarfacet joita tulee monta osaa, antaa sentään jotain! vaikkeivat olekkaan autopelejä niin tulevat olemaan ilmeisesti mafian ja gta sarjan tyyppisiä. joten toivottavasti hyvää kannattaa odottaa. ja puhumattakaan godfatherista.
GTA: San Andreas on mielestäni käännetty erittäin kelpoisasti pc:lle, itse pidän hiiri+näppis ohjausta jopa parempana kuin padia