Miksi aina sanotaan et pc:s on parempi grafa kuin ps3 ja xboxeis ja muis, mutta miks esim täs videos http://www.youtube.com/watch?v=CKpRD9LUaXk nii ps2 ja gamecube saa paremmin selvää kuin pc versios ku on valoisampaa. Samoin tässä http://www.youtube.com/watch?v=ZGPrSKG0iUA tos xboxis valoisampaa ja saa paremmin selvää kuvast. Pystyykö tota pc version pelien kontrastia vai mitä leineekää säätää? Tos resident evil 4 nii pc versio näyttää tosi harmaalta ja tommoselta vanhan aikaiselta jostain syystä..
No aika vanhoja pelejähän nuo on, riippuu ihan optimoinneista ja käytetysitä asetuksita että millä näyttää parhaalta. Mutta nykyään jos vain kehittäjät kehtaisivat panostaa PC versioihin tarpeeksi eivätkä vain kääntäisi suoraan konsoleilta, olisi PC versiot todella paljon paremmannäköisiä kuin konsoli versiot. Siinä ihan hyvää vertailua BO:n graffoista. Ja siinä puhetta pelinkehittäjältä.
Näinhän se valitettavasti nykyään menee, ensin tehdään konsolille ja käänetään PC:lle. Pelattavuus, ulkonäkö, yms. kärsivät. Samaa tusinapaskaa uusissa kuorissa joka vuosi, mutta mikäs siinä kun konsoleille pelit myy :/
Kyllä se on ollut näin aina. Half-Life oli yltiökaunis peli PC:lle, koska sitä ei tehty N64:lle eikä pleikkarille. Medal Of Honor, suunnilleen samaan aikaan, tehtiin pleikkarille ja voi herrantuttelis mitä pikselimössöä, jo sen aikaiselle pelille. Konsolit on aina rajottanu kaikkea. Viimestään pleikkarin jälkeen kaikki konsolit olis saanut jättää tekemättä.
Syynä vain on se että konsolit eivät pysty pyörittämään kaikkea niin kauniisti kuten PCt. PCltä pelaaminen on lähtöisin, eikä konsolilta. Pohjautuuhan konsolitkin tietokoneisiin... Johtuu myös siitä, että PS3sen/xbox360 näytönohjaimet eivät ole hyviä (jonka voi kyllä ymmärtää konsolien pienestä hinnasta)
Niin, konsolitkinhan ovat tietokoneita mutteivat PC:itä. Boxin ATI Xenos ja pleikkarin Nvidia RSX (kummatkin tehoiltaan jotain 7600GT luokkaa) eivät millään jaksa vetää nättiä grafiikkaa, ymmärtäähän sen tyhmempikin. PC tekee aina kaiken paremmin kuin mäkit ja konsolit. Niistäkin on tullut monia upeita innovaatioita, mutta nykyään olisi parempi, jos niitä ei olisi ollenkaan.
No miksi sitten konsoleilla aina pyörii samat pelit täydellisesti, mutta koneella ei? Esim. balck ops vaatii koneelt melko paljon, mutta konsoleis se pyörii hyvin vaikka niiden näyttis on nii páska?
No voi hellanlettas.. Sen takia, että konsolipeleissä grafiikka on paskempaa kun PC-peleissä! Katoikko tota Tshlaberin linkkiä ollenkaan? Suttua koko ruutu konsoleilla.
GTA IV:hän on tästä se tuttu esimerkki vituilleen menneestä porttauksesta konsolilta PC:lle. PC:llä pelatessa nuo grafiikka-asetukset kun säätää IV:stä tuonne mediumin tasolle niin vastaa sitä tasoo mitä konsoleilla pelatessa on. Ja nyt kun on tuo peliarvostelukisa menossa, niin on huomannu että nykyään joka pelistä kehutaan grafiikoita mutta sit taas juoni on liian lyhyt. Näköjään yritetään myydä noita pelejä lesolla ulkokuorella eikä sisältöön tunnuta enää panostavan niin paljon kui enne.
Näinhän niitä pelejä valitettavasti myydään.. Mitään uutta ei ikinä tuu. Tekis mieli sanoo se kaikkien tuntema sana aina, kun puhe kääntyy nykypelien tasoon. Ne vaan on nimenomaan sieltä.
PC on modattu, tuunattu, viritetty värkki koko ajan. Päivittyy sitä mukaan kun uutta osaa kehitellään. Konsoli on aina jonkun hetken "paketti-pc". Jotain hyvää, hieman kelvollista ja lisänä halpaa paskaa, jotta se kokonaishinta on myyntikelpoinen. Pelin tekijät, ohjelmoijat kyykyttää heti polvilleen sen viimeisimmänkin turbo-pc:n. He kun nauttii siitä et 'kattokaa miten järjettömän upeeta grafiikkaa'. Tuottaja käskee sitten tiputtamaan vähän sitä vaatimustasoa, tai ainakin laittamaan säädöt niille graffa asetuksille, mahdollisuuden tiputtaa upeutta, jos rauta ei oo viimeisintä mallia. (Onkos konsoleissa mitään grafiikka asetuksia? Nehän on kaikilla yks ja sama rauta kokoonpano.) Näin toisin sanoin, PC:ssä on paremmat suorittimet kuin konsoleissa. Käännökset konsolilta PC:lle tökkii, koska se koodaus on vajaavaista. Ei uudelleen ohjelmointia kunnolla. Amigan legendaarinen Prince of Persia, DOS aikainen käännös PC:lle oli huttua äänten osalta verrattuna Amigaan. Bill Gates ja kumppanit kun oli sitä mieltä, ettei kukaan tarvi ääniä tietokoneessa. Ja Ton ajan äänikortit vs Amiga.... Toinen esimerkki Another World, myös DOS aikaisena käänöksenä PC:lle, "toimien" 386 PC:ssä. No vieläpä Pentium 4 koneessa, jotenkin se liike on dia-showta. 'Another World: 15th Anniversary Edition on the PC' tuo sitten oikeena PC koodauksena poistaa sen nykimis ongelman. Asiaa voisi verrata: kädetön ja jalaton, toinen soutaa veneellä hyvin, toinen polkee polkuautoa hyvin, vaihdetaan kulkuneuvot päittäin. Kumpikaan ei kulje enään rivakasti. PC:n pelissä osassa löytyy itsessään gamma säätö, jolla kirkkaus muuttuu. Tai sitten näytönohjaimen asetuksissa vaikuttaen koko winukkaan sama. Näitähän ei taida konsoleissa olla, ohjaimelle ainakaan. Jos valoisa peli on poikaa. (Mut mites hämärn pelin pelaaminen pimeessä, et saa jännityksen huppuunsa?) Konsoleiden etu on kyllä se, että niissä kun on samanlainen rauta niin ei tule pc:n käyttiksen yms. puuteista johtuvia ajuriongelmia ja sitä kautta äkillisiä tilttaamisia. (Bugista softaa kai konsoliellekin julkaistaan ja kuukauden päästä ekaa patciä. Vai kuinka?