PC - TauluTV resoluutio ongelma

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by GubbeVaari, Feb 24, 2010.

1. GubbeVaari

GubbeVaari Member

Trophy Points:
    11
    Moi vaan kaikille.

Olen tässä jo pitemmän aikaa yrittänyt saada taulutelkkaria toimimaan tietokoneen näyttönä. Koneestä lähtee VGA-kaapeli taulutelkkarin VGA:han. Telkkari näyttää koneen käynnistyksen jälkeen kuvan 640*420 reson kokoisena.

Joudun asettamaan tarkemman resoluution joka kerta kun käynnistän koneen uudestaan. Tämä toimii ihan moitteettomasti. Telkkarina toimii Samsungin LE32A568P3W FullHD malli.

Tietokoneen näyttiksenä on kyllä aika vanha Ati Radeon 9200 SE kortti. Onkohan tuolla mitään merkitystä asiaan, vai teenkö jotain väärin? Olen koittanut saada resoluution pysymään korkeampana, mutta ei vaan toimi.

En löytänyt aikaisemmista ketjuista mitään apua asiaan, joten olisiko jollain muulla parempaa tietoa asiasta, miten asian voisi ratkaista?

2. Pow_82

Pow_82 Member

Trophy Points:
    11
    Onko televisio ainoa tietokoneessa kiinni oleva näyttö? Jos ei ole, niin kokeile.

Itselläni ainakin muuttui huomattavasti helpommaksi tuo säätely, kun laittoi television tietokoneen 1-näytöksi. Eli kun telkkari on ykkösnäyttönä, niin ei tarvitse välittää mistään säätöjen "klooninäytöistä" jne.

Näytönohjaimen ajurien päivittämisestäkin voi olla apua.

Painin itse uuden ongelman kanssa tietokoneen päivityksen jälkeen. Käytössä nyt HDMI liitäntä ja vaikeuksia saada resoluutiot kohdalleen (oikea kuvasuhde) + kuvan säädöt kohdalleen siten, että miellyttäisi silmää.

Share This Page