Tosiaan minulla on ongelmia saada audio mukaan kuvaan, eli kuvan saan ulos DVI - Hdmi piuhalla, mutta ääntä en saa siirrettyä äänikortista 3,5mm äänikaapelilla (lähtö 3,5, ulos steroa valko/puna) näytönohjaimeni on Asus EN9800GTX+ ja videota kuljetan DVI- HDMI kaapelilla, kuva siis tulee normaalisti TV:ni LG 42LG3000. Siis ongelmana on että kun valitsen HDMI 3 sisääntulon saan kuvan hyvin mutta en ääntä, ja jotta saan äänen kuulumaan joudun valitsemaan sisääntuloksi scart 3. Eli nyt kuuluu ääni muttei kuvaa tietenkään näy. Miten siis saisin äänen ja kuvan toimimaan, joudunko säätämään jotenkin TVtä vai jokin adapteri=?
Minulla on ongelmia saada audio mukaan kuvaan, eli kuvan saan ulos DVI - Hdmi piuhalla, mutta ääntä en saa siirrettyä äänikortista 3,5mm äänikaapelilla (lähtö 3,5, ulos steroa valko/puna) Hain adapterin tänään RCA kaapelille- 3,5mm seksi, koska näin ilmoittivat LG, tukihenkilöt... että se voisi auttaa näytönohjaimeni on Asus EN9800GTX+ ja videota kuljetan DVI- HDMI kaapelilla, kuva siis tulee normaalisti teeveeseeni LG 42LG3000. Äänikorttini on Creative Labs Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer. Tosiaan nyt Ongelmana on se että Saan joko Kuvan tai Äänen ulos samalta inputilta, Eli jos laitan 3,5mm audiokaapelin - DVI(audio inputiin) saan äänen HDMI 1 kanavalle, mutta kun lisään (DVI-HDMI) kaapelin koneesta (DVI/HDMI inputtiin) teeveeseen saan HDMI 1 kanavalle kuvankin mutta silloin äänet häviävät? Olen tutkinut TV ohjekirjat ja äänikortin ohjeet, mutten löydä ratkaisua...
Itellä toimii hdmi:ssä äänet tietokoneelta jos on kiinni 3,5mm stereoliitännässä, mutta ei jos on kiinni rca:ssa..kokeile tuota jos et oo vielä kokeillu
Sama ongelma näyttis gtx275 telkku lg32lb2r. Video menee dvi-hdmi piuhalla, audio tavallisella 3.5mm piuhalla telkussa on video kiinni hdmi1 paikassa(tässä lukee hdmi/dvi) audio rgb/dvi paikassa. ja jos ottaa sisääntuloks hdmi1 näkyy kuva jos rgbn niin ääni.
eikös Nvidian korteissakin ole mahollista vetää äänet näytönohjaimen kautta HDMI-piuhaan ja siitä edelleen mihin haluaa. tässä jotain juttua aiheesta. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/750294
Mä veikkaan että se homma menee näin: Ääni ei tule hdmi:n kautta koska televisio ilmeisesti olettaa että kun hdmi paikkaan on kytketty piuha niin ääni ja kuva tulee samassa piuhassa. Teidän pitäisi käyttää telkkarissa tuota vga/dvi paikkaa(kumpi nyt teillä onkaan) kuvan siirtämiseen ja silloin saatte nuo äänet toimimaan samanaikaisesti. Oliko selkeästi? Saattaa myös olla että telkkarin asetuksista pystyy määräämään mistä ääni otetaan, jota kannattaa katsoa, niin voisi saada sen hdmi toimimaan kuten on haluttu.
Noniin sain toimimaan, ratkasuja aika moniakin mutta simppelein oli asentaa nvidian beta-ajurit täältä Resoluutiot kohdassa on pudotusvalikko mistä saa hdmi audion pois päältä. Eli ongelma oli että telkku luuli saavansa hdmin kautta näyttikseltä ääntä eikä eti muita tuloja