pc vaatimukset tereäväpiirtovideolle

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by kale2, Jan 8, 2009.

1. kale2

kale2 Member

Trophy Points:
    16
    Huh,

Olen kaiken aikaa suunnittelemassa teräväpiirtovideokameran hankkimista. Tallennusformaatti kortille/kovalevylle taitaa olla jokatap AVCHD.

Tänään iski kysymys: kuinka iso prossa ja näyttis ja muisti jne tarvii tietsikssa vähintään olla filmien käsittelemiseksi?

Eli tarvitsenko uusia koko kaluston. Nyt minulla prossa Intel TM core 2 Duo ja näyttis on Radeon X 1550.

Terv

kale2

2. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
  3. kale2

kale2 Member

Trophy Points:
    16
    Suuret kiitokset,

Jos en halua uusia tietsikakaa, mikä olisi seuraavaksi helpompi vaihtoehto. Eli onko muulla tekniikalla tallentavia videokameroita, joitten matskua voisi käsitellä esim nykyisellä kokoonpanollani( Intel Duo-core 2,4 jne). Kuitenkin niin, että laatu olisi kohtuullisen hyvää.Pokkarin (Konica-Minolta Z5) videoreso on vain 640x320.

Filmien teko kiinnostaa, mutta en usko puoliammattilaiseksi koskaaan tulevani. Nerovisoin expressillä olen hiukan editoinnut pokkarin klippejä, että idean jotenkin hahmotan.

kale2

4. MEGAZERO

MEGAZERO Regular member

Trophy Points:
    26
    Eikös lähes kaikissa kameroissa voi valita kuvaus resoluution??? jos huomaat että koneen tehot ei riitä muokkaamiseen, niin tiputat kameran asetuksista resoja tai sitten tietokoneella jollain muokkaus ohjelmalla. koska jos ymmärsin oikein niin olet tekemässä tätä ihan harrastus pohjalta ja et välttämättä tarvitse aivan Full HD resoluutiota. :)

5. kale2

kale2 Member

Trophy Points:
    16
    Jopas kuulostaa hienolta. Kiitosta! Olisko siis esim Canon HG-20 kameralla mahdollisuus tehdä matalampaa resoluutiota?
    Mutta vielä onko resoluutio ainoa, joka vaatii tuota koneen kapasitettia. Muuttuuko pakkausmuoto helpommaksi käsitellä, jos pudottaa resoluutiota.
    Olen ymmärtänyt että AVCHD-paketti on raskasta. Tietysti tähän liittyy myös kysymys hankittavan kameran hintaluokasta, että en yliammu jollakin komponentilla, jos muut komponentit ei ole vastaavaa laatua.

Kale2

Share This Page